Zwanger en antidepressiva

Hoi dames,

ik ben nog pril, (net bijna 5 weken) maar ik maak mij zorgen over dat ik ook nog antidepressiva slik..

volgens huisarts maakt het niets uit voor de groei van je kindje enz, maar wel als het geboren is.

ik ga het uiteraard overleggen met de VK, maar erover praten kan geen kwaad.

zijn hier meer dames met ervaringen hier in?

Ik slik antidepressiva en heb deze doorgeslikt tijdens de zwangerschap. Het uitgangspunt is dat het voor de baby gezonder is om te stoppen. Maar daarbij moet je je wel bedenken of stoppen stress oplevert, want stress is nog veel slechter dan antidepressiva. Overleg goed met ha en vk, maar de keus ligt bij jou.

Na de geboorte van mijn zoon heeft hij idd afkickverschijnselen gehad. Hij was de eerste week superonrustig en bewoog heel veel met zijn armen. Dat doet ie nu met drie maanden ook nog steeds, dus dat was niet geheel toe te schrijven aan het afkicken. (Achteraf gezien)

Het is waarschijnlijk wel aanleiding om in het ziekenhuis te moeten bevallen, want wellicht willen ze je kindje een aantal uur observeren.

Mijn advies; als jij liever niet stopt met antidepressiva dan zeker niet doen. Je kindje heeft er minder last van dan jij. Mijn zoon is kerngezond en ik ben een veel stabielere moeder met dan zonder dat dagelijkse pilletje.

Ik slik trouwens een minimale hoeveelheid...

Ik weet niet wat de effecten zijn van een hogere dosis, maar je wordt goed begeleid, hoor. En heb je het gevoel van niet: op je strepen staan! Gezondheid van moeder en kind boven alles!

Je kunt ook vast de vk bellen met deze vragen!

Voordat ik zwanger raakte van mij eerste kindje zat ik ook aan de antidepressiva ,

Ik moest toen wel stoppen van de psychiater en heb dat ook gedaan.

Met mijn kindje is alles goed gekomen.

Met vriendelijke groet.

Koen

Terug
Bovenaan