zwanger en astma

Hi,

Ik heb wel astma, maar in een lichte vorm. Ik gebruik dagelijks pulmicort en indien nodig (lees, bijna nooit) bricanyl. Hier mocht ik gewoon mee doorgaan. Daarnaast zijn mijn bovenste luchtwegen ook vaak geïrriteerd, dus heb ik ook nog een neusspray. Ook daar mocht ik mee doorgaan. En voor de rest: gewoon doen als altijd.

Gr. Tamara.

Oh ja haha dan hier ook nog maar even een bericht , ik gebruik chronisch neusspray omdat ik chronisch verkouden ben. Ik kreeg daarvoor neusspray maar die is vervangen door rhinocort neus inhaler. En met het advies extra als het nodig zout oplossing te maken en te gebruiken.

Hoi,

Ik ben niet zwanger maar wel bezig om zwanger te worden. Ik heb ook Astma en ga ook 2 keer per jaar voor controle. Ze hebben mijn medicijnen aangepast omdat we bezig zijn zwanger te worden. Voorheen had ik Flexotide (disk) maar deze is vervangen voor Beclometason (sprayvorm met een inhalatiekamer = toeter). Deze gebruik ik één keer per dag als onderhoudsdosis (indien nodig 2 x) en verder gewoon ventolin (disk). Volgens de arts is dit niet schadelijk voor het eventuele vruchtje/kindje.

Groetjes Peggy Sue

Hoi,

ik ben net 5 weken zwanger en heb ook astma. Ik gebruik salbutamol en ik ben jammer genoeg aan otrivin verslaafd! Mijn neus zit altijd helmaal dicht en het enige dat helpt is dus otrivin, ben hiervoor al een keer bij kno arts geweest maar niets hielp. Las nu op internet dat otrivin erg slecht is dus vanaf gisteren mee gestopt ( hopelijk niet te laat).
Ik heb nu rinileen neusspray, maar deze helpt niet.
Ben bang dat het weer een nacht zal worden zonder slaap. Kan moeilijk door mijn mond ademen.
Dus als iemand een tip heeft, graag!!!.
Bij mijn eerst zwangerschap had ik eigenlijk vanaf dag 1 geen inhalator en neusspray meer nodig, maar bij deze zwangerschap lijkt alles wel erger!
Groetjes

Hoi Mamoon, ik weet niet hoe lang terug je bij de kno arts bent geweest maar in de tussentijd is er misschien veel nieuws bij gekomen.
Ik heb rhinocort maar helpt niet zo goed als wat ik daarvoor had maar helpt wel iets.
Weet je kno arts het niet misschien je longarts ...
Bij de apotheek kunnen vertellen welke neusspray je wel mag hebben.Daar hebben ze er een boek voor , dan kan je daar weer mee naar je arts ...suc6

Gr Marielle

Terug
Bovenaan