Zwanger en benauwdheid

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Sinds ik zwanger ben heb ik best wel last van benauwdheid, en dan vooral bij het sporten.
Zijn er dames onder jullie die dit ook hebben, of weten hoe ik dit kan verhelpen??

Hoi,

Ik heb hier ook met vlagen last van en weet niet hoe het komt vooral tijdens het sporten ik rijd paard en verder soms ook als ik de trap oploop. Hoe het komt weet ik niet ik ben nu zo rond de 22 weken zwanger dus wie weet trekt het nog op.

Groetjes

Hoi Sabine,
Heel herkenbaar hoor. Ik heb geen slechte conditie, maar al vanaf redelijk in het begin van mijn zwangerschap was ik veel sneller buiten adem. Hoe het komt? Geen idee?! Maar zo'n kindje ontneemt natuurlijk wel een heleboel energie. Maar een beetje genant vond ik het soms wel dat ik na een trap op lopen al stond te hijgen.
Nu ben ik 32 weken zwanger en doordat het kindje al zo groot is heb ik veel minder longinhoud, dus ook erg snel buiten adem. Maar nu snapt iedereen het wel als ik sta te hijgen met zo'n buik!
Maar volgens mij is er dus weinig aan te doen. Lekker blijven sporten, maar goed naar je luisteren en niet te veel van jezelf eisen...
Succes!
Groetjes, Irene

O, ja hoor, klinkt bekend. Ik heb dit bij mijn verloskundige nagevraagd, en blijkt dus dat vanaf week 4 (het begin dus) je longen veranderen, en je op een andere manier gaat ademen. Een soort hyperventileren. Dit is om je lichaam de kans te geven aan de grotere behoeft aan zuurstof als de kleine groter wordt.
Dus ook al heb je nog geen (grote) buik, het is normaal dat je sneller buiten adem bent (helaas voor ons )

gr. Peet
(32 weken en  2 dagen)

Oké, nou bedankt in ieder geval. Had er nog nooit iemand over gehoord die zwanger was, dus ik dacht dat ik de enige was.

Ik ben nu pas 12 weken hoor, maar voel me zo stom inderdaad als ik de trap oploop dan ben ik buitenadem...

Groetjessss

gelukkig, dat jullie dit ook allemaal hebben. Ik voelde me al een oud wijf. normaal ben ik niet snel buiten adem maar nu...... als  ik een trap op bent gelopen sta ik al te hijgen.

Terug
Bovenaan