Zwanger en bewegen

Hoi, ik lees overal dat het goed is om te bewegen in je zwangerschap. Maar ik heb er bijna geen puf voor. Na wat dingen in het huishouden moet ik eerst weer even bijkomen. Ik ben nu 22 weken.
Zijn er mensen die dit herkennen? Of tips hebben?
 
Heel normaal dat je daar weinig energie voor hebt. Toch belangrijk om te doen. ‘s Avonds of in de pauze even een rondje wandelen, liefst op de fiets naar werk/boodschappen doen en wat ik echt een aanrader vind; ZwangerFit. Onder begeleiding van vaak een fysiotherapeut doe je dan oefeningen die goed zijn voor je (zwangere) lichaam en het is nog gezellig ook, met andere vrouwen in zelfde schuitje. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap vanaf week 22 ongeveer gedaan en heeft me echt geholpen, juist ook om heel veel klachten (rug/bekken) te beperken. Nu door corona pas begonnen met week 31 en merk echt dat mijn lijf al meer is afgetakeld, dus klachten wat erger zijn.
 
Hoi hoi...

Op dit moment ben ik 38+4 dus echt de laatste loodjes...
Ik blijf bewegen, ook al is het een ronde lopen. Het blijkt inderdaad goed te zijn.
Wel op een trager tempo dan normaal ? maar dat is geen ramp.

Net klaar trouwens met de was, stofzuigen, zuiver dekbed etc..?? maar nu lig ik ook op de bank hihi. Heel veel succes!!
Gr,
Esther ?
 
Ik ben op dit moment 27 weken en herken het zeker. Vanaf week 15 ongeveer al veel minder puf en gelijk last van mijn bekken bij teveel doen. Dus als ik nu boven moet afstoffen en stofzuigen doe ik het in 2 dagen... en kamer voor kamer pauze ertussendoor. Verder sport ik 2 x in de week met een personal trainer (deed ik daarvoor ook al) met aangepaste oefeningen en wat ik nog kan. Houd sinds 4 weken ook heel veel vocht vast dus dat maakt het allemaal nog wat lastiger. Maar bewegen is inderdaad goed dus probeer zoveel mogelijk maar wel binnen de perken te bewegen ivm mijn bekken en vocht. Succes!
 
Herkenbaar. Maar ik merk ook dat het juist heel fijn is om wel wat te doen. Ben zelf nu 21 weken en sinds een aantal weken weer aan het beachvolleyballen. Omdat dat nu weer mag. Geeft echt goed gevoel! Ook omdat m'n conditie nogal achteruit was gegaan afgelopen jaar.
 
Terug
Bovenaan