zwanger en borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Ik ben net zwanger maar geef ook nog bv. en eigenlijk wil ik daar nog niet mee stoppen, maar toch komt mijnn dochter de laatste week erg vaak omdat ze weer honger heeft.
Ze drinkt dan ook maar weinig elke keer, maar goed.

Kan het zijn dat ik ook te weinig melk heb voor haar. Wil het zo graag nog lang volhouden!!

Liefs Alma

hoi,
ja dat kan zeker, als je zwanger bent neemt de borstvoeding enorm af...

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Het kan inderdaad dat de kleine nu minder voeding krijgt naar aanleiding van je zwangerschap. Ik zou even contact opnemen met een lactatiekundige bij je in de buurt. Die kunnen je ongetwijfeld verder helpen.

Groetjes, Marisa

Hoi Alma, ik heb ook borstvoeding gegeven toen ik zwanger was. De smaak van de melk veranderd....daar moeten ze even aan wennen. Dat had die van mij ook. Vaak aanleggen en laten wennen aan de smaak. Na een tijdje gaat het gewoon weer als voorheen. Het wordt leuk wanneer je drinken geeft als de baby wat groter wordt, dan schopt het tegen je buik als 'grote' broer of zus op hem ligt. Ik weet dat nog goed.....dat werd echt gevoelt!!!! Dat gezichtje.....:'huh?, wat voel ik nou?'
Doeg Anne.

Toch leuk om te lezen dat er dus ook lang gegeven kan worden ondanks zwangerschap.
Ik zie het ook al helemaal voor me dat mijn dochter tzt schopjes gaat voelen als ze drinkt.
Ik wil het namelijk wel ff volhouden nog.
En dat de smaak veranderd zou het antwoord kunnen zijn op het maar even drinken.
Ze drinkt veel korter of met pauzes en dat was voorheen niet zo.
Dan waren we met 20 minuten klaar en nu doen we er een uur over.

Maar ik ga het toch voorlopig nog volhouden denk ik. Misschien dat ik 's avonds ga afkolven om het in een fles te geven. En dan navragen of ik daar wat doorheen mag doen om haar langer te laten slapen.

Bedankt
Liefs Alma

Terug
Bovenaan