Zwanger en buikgriep ! Gevaarlijk ?

Hallo allemaal,

Wie kan mij geruststellen... Ik ben nu 10 weken en 1 dag zwanger (van de 1ste, via IVF) maar heb sinds gisteravond buikgriep (overgeven en diarree). Dokter laten komen en heb nu medicijnen tegen het overgeven en tegen de diarree. Hij vertelde me dat dit geen invloed zal hebben op de baby. Maar toch ben ik bang... heb natuurlijk ook sinds gistermiddag niks meer gegeten en mag de komende twee dagen alleen maar rijst en wortels eten. Dat kan toch ook niet echt goed zijn voor de baby?  

Wie heeft hier ervaring mee ?
Groetjes
MM
 
Hoi MM,

IK ben nu 27 weken en 5 dagen zwanger, en heb ook vorige week buikgriep gehad, en maakt me me ook zorgen. Want ik kon ook niks binnen houden.Ook omdat ik toen de baby minder voelde. Maar me verloskundige zei dat het helemaal geen kwaad kon. Je hebt genoeg reserves waar de baby dan van leeft. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Groetjes Priscilla.
 
hallo,

Ik kan je denk ik wel gerust stellen.
Ik ben nu bijna 20 wkn zwanger van mijn derde kindje en heb bij alledrie
een keer buikgriep gehad. Ook alledrie in de eerste 12 wkn. En inderdaad ook met niks kunnen en mogen eten. Maar dat heeft geen invloed gehad op de kinderen.
En de huisarts en verloskundige zeiden ook dat het geen enkel kwaad kon!
Zelfs veel overgeven was niet erg voor de baby.
Ik heb alleen geen medicijnen gekregen dus dat weet ik niet persoonlijk maar een vriendin van mij wel en die heeft een heel gezond kindje gekregen!
Ik hoop ik je heb gerust gesteld.
Veel beterschap!
Daan
 
Hoi Dames,

Ik ben nog maar heel kort zwanger 9 weken en mijn eetlust is totaal weg. De dingen die ik wel eet zijn dan ook voornamelijk groente en fruit. En rijst en wortels bevatten wel belangerijke voedingsstoffen dus in principe zou ik denken dat het niet heel erg kwaad kan en buikgriep is gelukkig vaak snel weer weg. Ik zelf ben op het moment snotverkouden en hoest heel de dag door en barst dus van de keelpijn. Liever wil ik niks geen hoestdrankjes nemen of iets dergelijks maar hebben jullie nog ideeen wat kanhelpen?

Liefs Esther
 
Hoi Esther

misschien helpt rooibos thee met een scheut honing erin voor je keel?
Je hebt ook van die keelsnoepjes bij de albert heijn met drop smaak( staan meestal bij de kassa in een doosje) die vind ik ook erg goed helpen.!
beterschap! Daan
 
Hoi,

Die keelsnoepjes mag je niet hebben hoor! Zit een stof in die zwangeren niet mogen. Een gewoon dropje is dan beter.

Ik snap je angst hoor. Ik heb ook buikgriep gehad en ben ook zwanger van ivf en dan ben je extra paranoia want tja dit kindje is extra kostbaar omdat je er zo lang op hebt gewacht en of het ooit nog lukt niet zeker is..... Mijn gyn. zegt dat een kindje echt wel genoeg reserves heeft. Het pakt wat het nodig heeft en het kindje krijgt dus voorrang op jou. Jij voelt je daardoor extra beroerd want die voeding die je binnen krijgt sta je af maar je kindje maakt het goed en ach jij wordt wel weer beter. Kun je iets van een vitaminedrankje ofzo binnenhouden? Daar zit ook veel in. Bananen? Stoppen ook bij diarree.
Ziek lekker uit maar maak je geen zorgen om je baby. In Afrika worden er miljoenen geboren uit ondervoedde moeders moet je maar denken!

gr.Ing
 
hoi ik heb ook buikgriep gehad en een zwangere vriendin van mij ook, was ook in de eerste 12 weken, maar we zijn nu allebei 19 weken en met de kleine is alles oke.

alleen voor jezelf is het niet leuk.

liefs diana
 

Hoi,

Ik heb met 6 wkn buikgriep gehad, ook overgegeven. Halverwege zwangerschap weer en ben net weer beter van de griep, dus nu 3x griep gehad in deze zwangerschap...


Maar voor je baby maakt dit dus niks uit, zei mijn VK ook al. Dus maak je geen zorgen hoor!!

Beterschap en geniet van je kleintje! Gefeliciteerd trouwens!!!

Greets, Natasja.
38,5 wkn.
 
Terug
Bovenaan