Zwanger en corona

Goedemorgen allemaal

Ik heb gisteren een positieve coronatestresultaat gekregen. Ik ben nu 15 weken zwanger van ons tweede kindje.
Je kan zo weinig vinden over corona en zwanger zijn maar ik vroeg me af of er iemand ervaring mee heeft? Ik maak me erg zorgen om de baby en probeer vooral niet te veel vooruit te denken.
Daarnaast ben ik benieuwd hoe anderen het hebben ervaren. Ik merk dat ik erg kortademig ben - ook al vanuit de zwangerschap maar nu nog erger.

Alvast bedankt
Groetjes

Hoi hoi,

Ik ben 12 weken zwanger en net hersteld van Corona.. heb nu alleen nog last van de nasleep. Maar het kan net als een gewone griep geen kwaad voor het kindje. Luister wel goed naar je lichaam! Ik ben nu nog extreem snel moe en heb heeel weinig energie. Van mijn verloskundige mocht ik daarom echt nog niet gaan werken omdat ik mij eerst echt fit moet voelen.

Hopelijk heb je niet teveel klachten en ben je snel weer opgeknapt!

Ik ben nu 23 weken zwanger en heb 2 weken geleden Corona gehad. Gelijk contact met de huisarts gehad en die heeft mij verzekerd dat je kindje veilig en wel in de baarmoeder zit en hier dus niks van mee krijgt. Mocht je zelf twijfels hierover hebben kun je altijd je huisarts of verloskundige bellen. Ik ben er gelukkig niet heel erg ziek van geweest, ik hoop dat het met jou ook redelijk gaat ondanks de positieve uitslag. Beterschap!

Wat vervelend zeg, ik snap dat je het spannend vindt. Mijn schoonzus heeft het met 13 weken gehad, inmiddels is ze 36 weken zwanger. En eigenlijk had ze als een griepje klachten meer niet , gelukkig. Protocol bij verloskundigen is dat je extra echo's krijgt, maar dat is voor de zekerheid niet omdat er al indicaties zijn dat het gevolgen heeft voor kindje. Bij mijn schoonzus blijkt de zwangerschap verder helemaal normaal te verlopen, maar de extra echo's vindt ze wel fijn. In ieder geval even je verloskundige op de hoogte stellen dus.
belangrijkste voor de baby is dat er tot nu toe geen aanwijzingen zijn dat het gevaarlijk is voor je baby, dus probeer je niet te druk te maken. Neem voldoende rust en hopelijk knap je snel op. Beterschap?

Ik heb het gehad met 22 weken, ben nu bijna 38 weken. Niet erg ziek geweest, nog wel langere tijd moe en snel buiten adem. Ben ergens blij dat ik het toen heb gehad en niet nu met die dikke buik. Tevens bouw je zo antistoffen op die je als het goed is door geeft aan je kleintje. Extra echo's ivm een corona besmetting is niet standaard, ik heb die namelijk niet gehad. Althans niet om die reden.

Terug
Bovenaan