Zwanger en corona

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger, mijn laatste week werken en dan zou ik al lekker met zwangerschapsverlof gaan. Helaas ben ik vorige week op me werk (ik werk in de zorg) besmet geraakt met corona. Jeetje zeg wat was ik geschrokken en in paniek. Als alles maar goed komt met de baby en als de kleine meid maar niks overkomt. Allerlei vragen, emoties die door me hoofd spoken... De berichten die je nu op het nieuws ziet: zwangere vrouwen lopen meer risico op de IC te belanden, prikvoorrang voor zwangere, waarom zwangere vrouwen meer kans hebben op COVID. Ik werd hier zo onzeker en verdrietig van.. Waar doe je goed aan? Adviezen veranderen steeds... gelukkig ben ik verder gezond en loop ik verder geen risico. We zijn allemaal zo klaar met de corona maar we moeten echt nog alert blijven met z’n allen! Voor nu blijf gezond, zorg voor elkaar en jezelf! Liefs M
 
Sterkte Marlieasa!

Hoe voel je je verder? Krijg je de kans goed 'uit te zieken'? Was je, gezien je werk, wel al gevaccineerd of niet vanwege je verdere zwangerschap en het eerdere advies nog te wachten met vaccineren?

Collega van mij (werk in 't basisonderwijs) kreeg ook corona tijdens haar zwangerschap maar heeft een mild ziektebeeld gehad, gelukkig! Ik ben nu zelf ook zwanger en erg alert. Maar lees bewust niet teveel, het maakt zo angstig!

In ieder geval nogmaals sterkte; ik doe met je mee met alert en bewust zijn en het goede voorbeeld geven aan de kids in m'n klas! ??
 
Kan het me goed voorstellen! Ik ken toch in mijn omgeving alleen succesverhalen zeg maar, geen ziekenhuisopnames oid. Hoe voel je je nu?
 
Hier ook corona gehad, maar ik was niet zwanger.

Ga er gewoon vanuit dat je er mee weg komt zonder extreme klachten, want in de meeste gevallen stelt het echt niet zoveel voor. En wees 'blij' dat je het nu hebt en niet met 39 weken zwangerschap of met een baby die net geboren is.. met de baby in je buik zou ik het nog de 'veiligste' optie vinden ;)

Mijn 2 dochters van 3 en 1 waren in de periode dat ik en mijn man Corona hadden verkouden, dus ik ga ervan uit dat ze het ook gehad hebben. Mijn man en ik waren allebei een paar dagen ziekjes en vermoeid, dat was alles.

Vorige week lagen we met z'n allen plat door hevige buikgriep en geloof me... dat was 100x heftiger dan die Corona... geef mij maar nog een keer Corona!

Ik ben erg nuchter, we worden best bang gemaakt voor iets wat in de meeste gevallen weinig voorstelt, als je gewoon fit bent. 100% zeker weet je het nooit natuurlijk, maar je weet ook niet 100% zeker of je morgen onder een auto komt, zo simpel is het ook...

Probeer niet te bang te zijn, ga ervan uit dat je kindje ECHT niks overkomt! Jij zit een weekje binnen en volgende week voel je je waarschijnlijk alweer prima en heb je het achter de rug. Dan heb je het ook maar gehad he! :)
 
Ikzelf heb Corona gehad met 25 weken zwangerschap, ik had alleen een loopneus. Heb me toen laten testen aangezien ik al 9 dagen in quarantaine zat met mijn vriend en ik even zeker wilde weten dat ik negatief was aangezien ik nergens last van had op 1 dag een loopneus na. Bleek hartstikke positief. Verder gelukkig dus nergens last van gehad en eerlijk gezegd ‘blij’ dat ik het nu gehad heb. Vooral niet te bang zijn en mijn huisarts verzekerde mij dat mijn kindje veilig in de baarmoeder zit. Ook zei hij dat je vaker een beter afweersysteem hebt doordat je zwanger bent. Alhoewel dat nu een beetje word tegengesproken in het nieuws met de zwangeren die Corona hebben geloof ik daar wel in.
 
Ik heb op dit moment Corona (met een kindje van anderhalf) en vind het héél pittig. Het verloopt bij mij duidelijk niet zo mild als hierboven beschreven. Maar het is extra pittig omdat je voor een kleintje moet zorgen ondertussen. Ik snap dat je erg geschrokken bent dat je nu Corona hebt maar je geeft de baby waarschijnlijk flink wat antistoffen mee, en je hebt nu nog de kans om goed je rust te nemen en uit te zieken,.. iets dat veel lastiger is als je eenmaal een kindje hebt  
 
Zeeuwsmeisje schreef:
“Em eerlijk gezegd ben ik juist heeeeel huiverig voor de prik. Mijn buurvrouw van 80 is vorige week overleden, 2 weken nadat ze haar 2e prik gehad had. Hartstilstand terwijl ze verder super gezond was. Ze is zomaar ingestort.Mijn oma van 82 heeft na de 2e prik ineens enoooorme jeuk over haar hele lichaam, ze slaapt niet meer en wordt echt GEK van de jeuk. Heel toevallig ook, zo na die prik. Na wat gegoogel en gesprek met de huisarts is de kans toch wel heel groot dat het van de prik komt en het is maar de vraag of het ooit over gaat. Als m’n oma dit van tevoren wist, had ze zich nooit laten vaccineren.Dat zijn verhalen die niet in de media komen, want o… die prik moet ons redden! En aan Corona gaan we allemaal ‘dood’ als we de media moeten geloven. Maar ik geloof dat het precies andersom is.”
_____
Dit is wellicht niet het platform om jouw mening omtrent Corona te laten horen.. Corona is wel degelijk heel heftig en ik begrijp de angst heel goed van Marliesa.
@Marliesa, laten we er vanuit gaan dat jij geen ernstig verloop hebt/krijgt. Je bent nu al even besmet zoals ik uit je verhaal opmaak, dus waarschijnlijk kom je er met lichte symptomen vanaf :). Tevens maak je antistoffen aan, die je je baby nu al meegeeft. We gaan er vanuit dat je een heel sterk wondertje in je buik hebt!
Zorg goed voor jezelf ☺️ En láát, zo ver dat kan natuurlijk, lekker voor je zorgen.
 
Snap dat je het heel spannend vind! Hopelijk blijft het bij milde klachten en idd je kleintje krijgt op deze manier antistoffen mee! Probeer je aan die gedachte vast te houden en goed uitzieken. Bij toename van je klachten zou ik laagdrempelig contact opnemen met je huisarts. Goed uitzieken en je rust pakken!
Verder is idd dit forum idd niet te plek om corona lekker te bagatelliseren. Dat jij milde klachten hebt gehad betekend niet dat het niet ernstig is. Dat is hetzelfde als zeggen dat je oma altijd gerookt heeft en heel gezond 100 is geworden en dat roken daarom niet slecht is.
Helaas liggen er regelmatig toch (gezonde) zwangeren met corona op de IC, niet om je bang te maken, het percentage is natuurlijk relatief laag. Maar wel om de ernst aan te geven.
 
Terug
Bovenaan