Zwanger, en dan?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een misschien wel domme vraag maar ik kan het eigenlijk nergens vinden op internet dus stel hem toch maar;

Waar moet je heen als je een zwangerschapstest hebt gedaan die positief is?
Moet je dan zsm naar je huisarts of naar verloskundige?

En dan nog uit nieuwsgierigheid:
Wie wil het geslacht van de baby weten en waarom?

Gr. Roos

Hoi,
Ben je zwanger? of wil je het vast weten..
Ik ben nog niet zwanger en heb er ook geen ervaring mee, maar volgens mij bel je je huisarts als je zwanger bent en van hem/haar krijg je het telefoonnummer van de verloskundige.
Ik zou zeker willen weten of het een jongen of een meisje wordt, als ik nl ooit een x zwanger ben wil ik graag zo'n bugaboo met kleurtjes en als het een meisje is een roze. Maar dat is voor latere zorg, eerst maar eens zwanger zien te worden, dat is het belangrijkste.
Liefs Rene

Hoi Roos,
Ik lees pas sinds kort met jullie mee met dit onderwerp omdat wij ook proberen om
zwanger te worden. Wij hebben al een prachtige zoon van 16 maand en zijn er aan toe ondanks moeilijke zwangerschap en nog veel moeilijkere bevalling. Maar goed ook wij moeten eerst nog maar eens zien of het lukt.
Om even op je vraag terug te komen. Als je een positieve test hebt gedaan, dan bel
je idd de huisarts. Meestal moet je dan als je ongeveer 7 weken bent even langskomen en dan krijg je gelijk het telnr van een verloskundige bij jou in de buurt.
De eerste keer dat je daar heen gaat ben je zo'n 10 weken zwanger.
Bij de huisarts stelt het verder niet veel voor hoor. Geen inw onderzoek oid. Gewoon
even checken hoe het gaat en of je enig idee hebt hoelang je zwanger bent.
In eerste instantie kun je lekker genieten en een klein feestje bouwen als je een
pos resultaat hebt. Je hoeft niet direct iets te doen. Geniet er dan maar lekker van.
Ik hoop dat het snel zover is voor iedereen hier op dit forum!
Groetjes Melanie

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nu gestopt met de pil maar we zullen het tot eind april met condoom moeten doen omdat ik 20 april nog onder het mes moet. Daarna gaan we flink aan het klussen en hopen we dat het snel raak is!

Ik ben trouwens Roseliek, 22, en woon in Renkum, we gaan nu voor de eerste.

Gr. Roos

Je kunt ook meteen een verloskundige bellen.je hoeft niet eerst naar de huisarts.

groetjes Karin

Kan je dan zelf een verloskundige uitzoeken als je niet eerst naar de ha gaat? Ook als je wel naar de ha gaat eigenlijk?

Heb je daar eigenlijk een keuze in? Kan je eerst kennismaken met een verloskundige?

Bij ons kan je wel zelf een verloskundige kiezen. Ik kreeg zelfs geen telefoonnummer van de huisarts... Verder steld het bij de huisarts verder inderdaad niet zoveel voor!

Groetjes

Hoi,
Dat zal dan idd misschien per huisarts of regio verschillen. Ik mocht niet kiezen.
Maar ben met 27 weken al bij de gyn gekomen dus dat maakte ook niet zoveel uit.
Groetjes

Terug
Bovenaan