zwanger en dan?

A

Anoniem

Guest
Hai allemaal,

Stel je hebt een positieve test, wat zouden dan de volgende stappen moeten zijn? Eerst naar de ha, of naar een verloskundige (binnen hoeveel weken moet je daar zijn geweest)? pfff wat een vragen. ik hoop dat iemand antwoord weet

liefs wies

Hoi Wies,

als je een positieve test hebt kun je binnen een aantal weken de verloskundige bellen, van haar krijg je dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een termijn echo... of ze doen zelf een termijn echo, dat hangt af van de verloskundige praktijk.
eerder deden ze een termijn echo pas met 12 weken, maar tegenwoordig doen ze die al veel eerder.. tussen de 6 en de 8 weken.. dus voor die tijd zou ik even bellen als ik jou was, want meestal kun je in het ziekenhuis ook niet direct terecht...
meestal als je een positieve test hebt ben je zo'n 4 weken, dus als je dan binnen een week belt en je rekent ongeveer 2 weken wachttijd in het ziekenhuis, kun je met 7 weken terecht..

je hoeft niet persee naar je huisarts, je kunt hem wel even bellen om hem op de hoogte te stellen van je zwangerschap, maar hij kan verder ook niks voor je doen..

heb jij een positieve test??? of vroeg je het je gewoon vast af??
succes.

groetjes sanne

hai,

nou ik heb nog geen positieve test, was het maar waar. Maar ik denk dat als dat dit weekend zo mocht zijn, dat ik het dan toch niet geloof. Wij zijn namelijk al vanaf juni vorig jaar bezig dus... hihih spannend. Ik heb nu erg gespannen borsten (sorry voor het woord) en dat had ik anders nooit maar ja, ik moet niet te veel hoop   hebben, toch stiekem ben ik wel errug benieuwd, bedankt voor je snelle antwoord he
Ennuh hoe is het bij jou?

liefs wies

Bij ons ging het beide keren zo dat ik de huisarts even heb gebeld, gemeld heb dat ik zwanger was, telefoon en adres van de verloskundige meegekregen (die wist ik natuurlijk allaaaaaaang hihi).
Daar een afspraak gemaakt om langs te komen als ik 11 week zou zijn.
Dus is het raak, bel gewoon je huisarts even en dan gaat alles wel rollen.

Succes!

Hoi Wies,

Nou spannend hoor! Ik hoop voor je dat die gespannen borsten een goed voorteken zijn! Zou toch wel fijn zijn als jullie al zo'n tijd bezig zijn. Ik weet nog wel toen wij ronde 3 of zo ingingen dat ik het al súperlang vond duren (pfff... inmiddels zitten we in ronde 8, dusse...).

Ik duim voor je en ik hoop voor je dat je deze vraag hier op het juiste tijdstip hebt geplaatst.

Groetjes,

Tammy

Hai

Helaas ik ben ongi geworden. Ik reageer een beetje laat omdat ik het eerst voor mijzelf wilde verwerken. Maar bedankt voor jullie reactie, hoop het snel te kunnen gebruiken hihiih

veel liefs Wies

oh jammer voor je!

hopenlijk is het bij de nieuwe ronde zover voor je dat je kan bellen naar de vk!

succes!

mari

Terug
Bovenaan