zwanger en de 5e ziekte

ik ben nu 27,3 week zwanger en mijn dochter heeft de 5de ziekte.
ik weet niet of ik het vroeger al gehad heb dus moet bloedprikken en dan wachten op de uitslag.

heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes sanne
 
ik heb het eens meegemaakt in het begin van mijn zwangerschap (van de eerste) ik werkte op de opvang en mocht naar huis, de huisarts vertelde mij dat het meeviel maar dat er veel horror verhalen de ronde deden...
dus ik heb me er toen niet meer druk om gemaakt!!
maar goed ik weet niet precies meer hoe het zat

liefs
 
hoi sanneh.


ik heb het in mijn vorige zwangerschap meegemaakt van mijn dochtertje. ik werkte op een kdv, waar een kindje de vijfde ziekte had. ik moest me laten prikken of ik anti-stoffen had en dat was niet zo, het was zelfs zo dat ik de ziekte had in mijn zwangerschap. ik was toen 12 weken. opdat moment kon er weinig meer aangedaan worden. ik moest met 20 weken naar het ziekenhuis voor een medischa echo. en daar bleek alles goed te zijn met onze dochtertje. maar het zijn wel spannende weken. ik lees dat jij verder bent. en volgens mij is het gevaarlijk het eerste trimester omdat je dan een verhoogde kans op een miskraam hebt. maar als je het blijkt te hebben. zouden ze denk ik wel in de gaten houden. na 20 weken heb ik ook geen extra echo's meegehad.

sterkte en hopelijk heb je het niet.

groetjes mariska
 
Hoi Ik ben juf en op mijn school was de ziekte ook.
De verloskundige zei dat het alleen gevaarlijk was in de eerste periode van je zwnagerschap.
Daarna niet meer.
Maar idd door bloedprikken kun je zien of je anti-stoffen hebt.
Durrt ongeveer 5 werkdagen.
 
Hoi Ik ben juf en op mijn school was de ziekte ook.
De verloskundige zei dat het alleen gevaarlijk was in de eerste periode van je zwnagerschap.
Daarna niet meer.
Maar idd door bloedprikken kun je zien of je anti-stoffen hebt.
Durrt ongeveer 5 werkdagen.
 
Terug
Bovenaan