Zwanger en de pil slikken

Vroeg me af:
Als je zwanger bent en je slikt de pil door omdat je niet weet dat je zwanger bent.
Kan je daardoor een miskraam krijgen omdat je de pil doorslikt?

Groet.
Roos
 
Ik lig al de hele nacht wakker omdat een vriendin mij aan het denken gezet heeft.

Ik heb vroeger weleens een zwangerschapstest gedaan.
En 3 daarvan waren met 1 donker roze streep en 1 licht roze streepje.
Ik dacht dat dat niks was.
Dus ging er vanuit dat ik niet zwanger was.

Nu verteld die vriendin dat dat wel betekend dat je zwanger bent maar het Hcg te weinig in je lichaam is en vandaar een klein licht roze streepje.

Het is nu al enkele jaren geleden maar herinner mij dat ik ook 3 x enorme krampen heb gehad en dik bloedverlies met proppen of stolsels met bloed.
Wist niet wat het was.

Maar was ik dan wel zwanger toen?
Als ik foto's bekijk op Google van die bloed propjes lijkt het heel erg op wat ik toen had.

Kan ik hier nog achter komen of ik toen zwanger was of kan dat nu na enkele jaren niet meer?

Ik heb het zeker 3x op deze manier gehad.
Is het verstandig om dit te melden aan mijn huisarts?

En kan ik ergens info vinden om uit te zoeken, hoelang ik dan zwanger was?

Vriendelijke groet.
Roos
 
Je kunt het later niet meer zien. Mijn normale menstruatie gaat ook gepaard met grote stolsels , maar een positieve zwangersschapstest is een ander verhaal. Dan ben je wel zwanger geweest. Hoe lang kom je nu niet meer achter. Waarschijnlijk is het al heel vroeg misgegaan. Des te verder je bent, des te groter zal het vruchtje zijn. En dan had je ook niet zo'n lichte test gehad. HCG verdubbeld elke 48 uur. Een miskraam hoeft niet veroorzaakt te worden door de pil. Er zijn veel vrouwen die door de pil heen zwanger raken en waarbij het wel goed gaat. Ik zou het pas bij de huisarts aangeven als je zwanger wil worden. Mocht je niet zwanger willen worden, zou ik toch wel over andere anti-conceptie na denken.
 
Ben er eigenlijk nooit mee bezig geweest maar omdat ik gister mijn 3e uitstrijkje moest doen.
(Omdat ik nu al 2x Pap 2 en Hpv positief ben)
Raakten een vriendin en ik aan de praat.
En zo ook over moeder worden en zwangerschap.

Zij is moeder en heeft ook 3 miskramen gehad.
En ik omschreef wat ik enkele jaren geleden heb gehad.
En daar zaten diverse jaren tussen.

Aan de ene kant snap ik dat je zegt, je kan er toch niks meer aan doen.
Maar vroeg mij af of dan wel alles "schoon" is van binnen.
En of mijn uitstrijkje resultaat hiermee te maken kan hebben.

Mijn kinderwens is best groot.
En het "knaagt" sinds gister een beetje in me hoofd dat ik mogelijk 3x zwanger was.
Maar mis is gegaan, misschien doordat, ik de pil bleef doorslikken, rookte en medicijnen gebruikte......omdat ik niet wist dat ik zwanger was.

Ik wist niet dat een licht streepje ook zwanger zijn betekend.
Dacht dat beide strepen even donker roze moesten zijn.
Voel me best mega dom nu.
Kan er niks meer aan veranderen maar het heeft mij zeker aan het denken gezet.

Als ik had geweten dat een licht streepje zwangerschap was, was ik meteen naar de huisarts gegaan om maatregelen te nemen.
Voel me zo stom dat ik dit niet wist, of niet goed voorgelicht was of niet naar een dokter ben gegaan.

Wel heb ik net een afspraak gemaakt bij mijn huisarts om erover te praten.
Want ik wil ooit, als ik een fijne partner vind wel zwanger worden.
En vraag me af of alles wel goed zit van binnen.
Ook ivm die uitslagen van die uitstrijkjes.

Groet
 
Toen der tijd gebruikte ik:
De pil van Mercilon.
1mg Haloperidol.
75mg Venlafaxine
??mg Dyclofenaq.

Momenteel gebruik ik:
Ik gebruik buiten de pil (Mercilon) om ook nog;
75mg Nortrilen.
1mg Orap.
En sinds 3 weken krijg ik spuitje met spul tegen hooikoorts.
Is van een Immunotherapie.
Zal dat medicijn moeten opzoeken hoe dat heet.

De laatste keer dat ik dit had is ruim 5 jaar geleden.
En inmiddels alweer vele keren ongesteld geweest.

Maar nu sinds enkele dagen weer misselijk in de ochtend.
En moet spugen.
Niet veel wel een beetje.
Sigaret smaakt niet echt meer.
Koffie lust ik nog steeds.

Heb voor het laatst 11 Maart sex gehad.
En daarvoor al hele tijd niet.
Tenminste die man was "geholpen".
En werd 16 Maart ongesteld maar was niet veel.
Geen buikpijn of wat dan ook.
Had 19 Maart bij het naar de wc gaan toen mijn ongesteldheid over was.....Had ik bruin slijm toen ik "veegde" nadat ik geplast had.
Dat heb ik ook weleens eerder gehad jaren geleden.
Is dat iets?

Ondanks dat ik weinig merk, zou ik nu weer zwanger kunnen zijn?

Vriendelijke groet
Roos
 
Voor de zekerheid even een test doen. En je hoeft je niet dom te voelen hoor! Als je er niet mee bezig bent is dat logisch. Ik heb weleens (heeeel) lichte streepjes en blijk dan toch weer ongesteld te worden. Bij mijn 3 miskramen waren ze wel duidelijk te zien.

Als je niet "schoon" bent na een miskraam dan kun je daar een ontsteking van krijgen. Gezien het al een tijd geleden zou zijn, zou ik me daar geen zorgen over maken. Ook krijg je bij mijn weten geen papcellen door een miskraam, maar vraag dat even voor de zekerheid aan de huisarts.
 
Terug
Bovenaan