zwanger en de zesde ziekte

Help, ik maak me zorgen. We zijn net met ons zoontje bij de huisarts geweest en hij heeft de zgn. zesde ziekte (vrij onschuldige kinderziekte). Nu is het zo dat ik bijna 8 weken zwanger ben van de tweede en me nu zorgen maak of dit geen kwaad kan voor het ongeboren vruchtje. De huisarts heeft gezegd dat er geen bewezen verband bestaat tussen de zesde ziekte en evt. miskramen of andere ellende. Maar ik ben toch niet helemaal gerust...Weet iemand hier soms iets meer over of heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt? Ik lees het graag!
 
De zesde ziekte geeft geen extra risicos aan een ongeboren kind. Deze ziekte kan de baby in je buik geen kwaad doe.
De vijfde ziekte wel. Dat lijkt op hetzelfde beeld alleen hebben de kindertjes koort en vlekken. Bij de zesde ziekte hebben ze eerst koorts en als de koorts weg trekt krijgen ze vlekjes. De vijfde ziekte hebben kinderen koorts dus met vlekjes. Dit kan de eerste 3mnd wel schade aanbrengen als de moeder het niet heeft gehad. Heeft de moeder in het verleden de vijfde ziekte wel gehad dan heeft de baby de antistoffen van de moeder.

Succes.
 
Terug
Bovenaan