zwanger en depressief

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

ik ben vandaag bij de psych geweest en die heeft mij Fluoxetine  (Prozac) voorgeschreven, ik heb aangegeven dat ik een kinderwens heb. Er is mij verteld dat dit middel geen invloed heeft op het ongeboren kind en dat ik dit kan gebruiken.

Zijn er misschien anderen die hier ervaring mee hebben of iemand kennen die dit ook heeft geslikt? Als ik zwanger ben moet ik wel in de 8ste maand stoppen omdat het kindje anders ontwennigsverschijnselen kan krijgen na de geboorte.

Het is voor mij geen optie om nog te wachten om zwanger te worden ivm vruchtbaarheidsproblemen.

Wat je misschien kan doen is even de apotheek bellen of langsgaan.
Zij weten vaak het beste wat medicijnen doen en of het schadelijk is als je zwanger bent.
Tessa

Hoi Rina,

Nadat ik je vraag heb gelezen ben ik aan het googelen (zwanger en prozac) geslagen. Ik kwan toen op onderstaande site terecht.

www.hulpgids.nl/medicijnen/medicijnsoorten/ fluoxetine.htm

Om heel eerlijk te zijn, vindt ik het een beetje eng, omdat je moet stoppen in de 8ste maand ivm eventuele ontweningsverschijnselen van je kind.

Succes en sterkte,

Groetjes Noelie

Graag wil ik ook even reageren omdat mijn moeder ook een keer prozac heeft gebruikt en die raakte totaal van de wereld het is echt troep en je raakt er nog verslaafd aan ook... ik zou als ik jou was er eens heel goed over nadenken het is niet niks die zooi..

Sorry dat ik zo reageer maar als ik zie wat er bij mijn moeder is gebeurt dan zou ik het je zeker afraden.

Wat ik nu ga zeggen moet je niet verkeerd opvatten maar als je niet goed in je vel zit en bij de psych loopt is het dan wel verstandig om al aan kinderen te beginnen?

ik wens je veel sterkte en hoop dat je de juiste beslissingen maakt.

quote: santje_05 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 12:02:23'));

Graag wil ik ook even reageren omdat mijn moeder ook een keer prozac heeft gebruikt en die raakte totaal van de wereld het is echt troep en je raakt er nog verslaafd aan ook... ik zou als ik jou was er eens heel goed over nadenken het is niet niks die zooi..

Sorry dat ik zo reageer maar als ik zie wat er bij mijn moeder is gebeurt dan zou ik het je zeker afraden.

Wat ik nu ga zeggen moet je niet verkeerd opvatten maar als je niet goed in je vel zit en bij de psych loopt is het dan wel verstandig om al aan kinderen te beginnen? ondanks je vruchtbaarheids probleem het brengt ook veel stress mee en een kindje heeft ook liefde en aandacht nodig en dat moet je wel kunnen opbrengen, ik zeg niet dat je dat niet kan maar denk er goed over na.....
ik wens je veel sterkte en hoop dat je de juiste beslissingen maakt.

Hoi,

Voor ik zwanger raakte was ik ook depressief.
Ik heb een aantal jaren geleden aan de zoloft gezeten, en dit keer wilde ik niet meer aan de medicijnen.
Onverwachts ben ik zwanger geraakt. Dit heeft mij veel vreugde gebracht en met psychische hulp ben ik er grotendeels vanaf. (ZONDER medicijnen te hebben moeten gebruiken)
Tijdens je zwangerschap maak je veel hormonen aan en ben je toch al een ander mens.
Ik weet natuurlijk niet hoe ernstig jou problemen zijn en wat de oorzaak is.
Maar misschien kom je er wel uit met veel praten en hulp.
Ik kan je alleen maar aanraden niet te snel naar medicijnen te grijpen.
Want dat lost niet de oorzaak op, alleen je gevoel.
En ook dat is niet alles, vaak in het begin nare bijwerkingen.
En je gevoelens worden veel vlakker.
succes ermee.

Hé hallo,

Ik ben ong. anderhalve maand geleden gestopt met anti-depressiva (zoloft) i.v.m. kinderwens en eventuele ontwenningsverschijnselen bij het kindje na de geboorte.
Ik heb me niet heel erg verdiept in wat de invloed op het kindje kan zijn, maar weet wel dat als je zonder kunt, het ook echt beter is zonder anti-depressiva.

Maar ja, als je echt depressief bent is dat ook niet goed voor jou en je kindje.
Je zult dan toch de afweging moeten maken wat het beste is in jouw geval.
Een nicht van mij heeft ook 2 kinderen gekregen terwijl ze anti-depressiva gebruikte.
Zij moest wel in het ziekenhuis bevallen en even blijven, omdat de kindjes moesten ontwennen. Tja als het zonder kan, dan zou ik het wel weten....                

Maar anders, jij bent ook heel belangrijk hoor! Houdt dan goed contact met je HA of bel ev. alvast een verloskundige voor advies.

Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen!

Veel liefs en  voor jou,

Twinkel3

Terug
Bovenaan