Zwanger en dorst

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik 8 weken zwanger. Voel me prima alleen wat sneller moe.
Waar ik wel last van heb is dorst. Liters kan wegdrinken. Wel een liter per uur ofzo. En dat kan alles zijn al probeer ik dat te beperken tot water of groene thee. En om nou te zeggen dat ik extra veel moet plassen? Nee niet echt. Ik voel me daardoor uiteraard wel enorm opgeblazen.
Herkent iemand dit?
Liefs Marieke

Hi Mariekje,

Ik zit in mijn zevende week en heb ook veel dorst! Veel meer dan voor mijn zwangerschap. Ik moet wel vaker naar de WC, maar voel me daarnaast ook erg opgeblazen en mijn darmen (en maag?) zitten me in de weg, vooral na lang zitten.

Groetjes

hey,
Herken het dorst gevoel. Ik kan wel blijven drinken. Vind sommige dingen dan ook echt niet lekker. Drink graag water, of water met ijsblokjes erin.
gelukkig plas ik ook vrij veel, nou ja gelukkig, dit is af en toe ook echt super irritant!!

Hoi dames,

Ik heb ook wel meer dorst dan anders. Als je echt heeeeeel veel dorst hebt zou ik het wel melden aan de verloskundige. Mensen met (zwangerschaps)diabetes hebben namelijk ook veel dorst. Dit hoeft niet te betekenen dat jij dat hebt, maar dan kan de verloskundige dat wel voor de zekerheid controleren.

hey hallo!!

k kom ff buurten van t juni forum!
ik had in het begin ook zo'n dorst! normaal moet ik er om denken dat ik wel genoeg drink en nu was het niet aan te slepen!

heb t tegen de vk gezegd, en omdat ze je bloed toch nakijken, keken ze t idd ook direct na op diabetes.
was bij mij nix aan de hand. had het blijkbaar gewoon nodig.

geniet van je zwangerschap!

groetjes!

Ik drink ook wel meer dan normaal. Heb er ook meer zin in.
Ik let er ook beter op dat ik goed drink, omdat dat voor de baby ook beter is, en voor mezelf ook weer.
Maar ja, ik doe ook mee met Moeders voor Moeders, en ik wil natuurlijk volle flessen afleveren, hihi....

Groetjes van Dieke.

Terug
Bovenaan