zwanger en down

hoi hoi ik ben nu 6 weken zwanger en voel me zo down ik kan niet lachen,ik ben moe en duizelig maar niet misselijk.
ik heb last van buik pijn en dat maakt mij zo bang ik ben de hele dag aan het denken ben ik wel echt zwanger en zo ja zal het goed gaan ik wordt er echt gek van en dus ook down.
heeft hiet iemand ook last van en wat kan je er aan doen

Ja hoor! Ik ben al een paar dagen zo misselijk dat ik soms weleens denk: is dit nu leuk?

Moodswings herken ik ook heel erg, onredelijk boos worden, me down voelen, etc. heb ik ook. Voor mij geld dat ik die kou en saaie dagen ook enorm zat ben, ik kijk heel erg uit naar de eerste mooie voorjaarsdag!

Probeer kleine lichtpuntjes te zien per dag en beloon jezelf met kleine, leuke dingetjes.

Sterkte!

Liefs Blossom

Ik heb er zelf niet zo'n last van gehad, maar houd je zelf wel in de gaten dat het 'down' voelen niet de overhand gaat krijgen. Je hebt vast wel gehoord van PPD (Post Partum Depressie of Post Natale Depressie); je kunt daar ook last van hebben tijdens de zwangerschap. Ik zou zeggen wacht die eerste paar maanden af en als je na week 14 nog steeds hier veel last van hebt of het is erger geworden, gewoon naar je vk of misschien gewoon naar je huisarts. Zwanger zijn is in principe leuk!
Sterkte,

Anne (25wk 3e zwangerschap)

he anouk,

hier ook gemengde gevoelens maar na een mk en nog kinderloos hou ik me voor dat ik niet mag klagen.
Maar ik heb nog geen rose wolk gezien. morgen 9 weken, nog 3 weken en dan maar kijken hoe het is als de misselijkheid en de moeheid vertrekt.

gr. nath

verwacht ook maar geen roze wolk oid.....
zwanger zijn en het eerste baby jaar(daarna natuurlijk ook nog) is keihard werken!

Natuurlijk zijn er veel mooie momenten als je ze maar leert zien en voelen!

Maar het is niet niks hoor, allemaal! Dus wie al die wolkenonzin verzonnen heeft!

groetjes, Sophie, 25wkn zwanger vd derde

nou ben nu 30 weken zwanger en al die tijd al down.. af toe us wat lichtpuntjes.. meer met spulletjes kopen zodra we wisten wat het werd... ben nu echt aan t aftellen

ik ben gewoon down omdat ik geen kwalen heb echt helemaal niks en de testen gaven positief aan maar ik merk niks en dat maakt mij gewoon ongerust en denk ik dat ik het me verbeeld stom he

een voordeel aan dat down en prikkelbaar zijn: dat is het SYMPTOOM! je hormonen gaan lekker op hol. vriendin van mij ook klagen dat ze geen symptomen heeft enzo en twijfelt, nou ze snauwt alles en iedereen af net als bij de 1e zwangerschap, rose wolk tja ene kant heb ik die wel, ben zo blij met zwanger zijn, andere kant met 22 weken nog zo vermoeid dus geen energie om actief iets te doen

Terug
Bovenaan