Zwanger en dromen!

Ben nu 16 weken zwanger, en ik droom 's nachts heel heftig. Ook wel eens over het kindje, laatst droomde ik dat ik een echo kreeg en dat er geen kindje in mijn buik zat... gister droomde ik dat het kindje geboren was, en dat het misvormde voetjes had.
Het maakt me toch wat angstig. Het zullen de hormonen wel zijn...

Is er nog iemand die dit heeft?

hoi mamade,

het heftig dromen hoort er allemaal bij, door de zwangerschap slaap je minder diep waardoor je dus meer bewust ben van je dromen.
ik heb ook eens gelezen dat de nachtmerries je voorbereiden op de bevalling, met andere woorden, hoe meer nachtmerries hoe beter je door de bevalling komt. ik heb dit ongeveer een jaar geleden gelezen in het blad psychelogie.
ik ben zelf nu 12 weken zwanger en bij mij beginnen de droomen ook al te komen, nog niet elke nacht, maar ik merk wel dat ik lichter slaap.
ik hoop dat je hiermee voldoende info heb.
groetjes
peetje

Ik heb afgelopen week mijn eerste droom gehad waarin baby in voor komt...
Twas niet heftig of zo, ik werd er juist gelukkig van!

Ik zou heel graag het huis van mijn oud-oom willen kopen later (als ik de loterij win hahaha), in ieder geval, ik droomde dat ik in dat huis woonde, mijn partner was erbij en mijn zaak had ik naast de woning en ik hield mijn baby in de armen....
Wauw, wat was ik gelukkig....

Hoi mamade,

Ik ben ook 16 weken zwanger en ik heb het ook. Alleen geen dromen over ons kindje. Wel hele heftige dromen waar je echt stijf van schrik uit wakker wordt. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook. Echte horrordromen. Droomde bijvoorbeeld dat mijn broer mijn vader met een mes stond te bedreigen en ook een keer dat een vrouw zich op had gehangen aan de boom in onze tuin. Ja je kunt er vreselijk om lachen maar je vraagt je inderdaad af waar zoiets vandaan komt. Maar het hoort er allemaal bij hoor. Hopelijk komen er ook nog eens leuke dromen voorbij ;-).

Groetjes Corina

Hoi Mamade,

Wat herkenbaar, ik ben nu 22 weken zwanger van de eerste en heb al twee keer heel akelig over de baby gedroomd, elke keer dat er iets mis ging. Nu hebben we afgelopen week de 20 weken echo gehad, en alles zag er prima uit, dus ben ik weer even gerustgesteld, maar ik kan me zo voorstellen dat je je er niet prettig van voelt. Ik schrik dan ook helemaal bezweet en angstig wakker, gek hoor, wat zwanger zijn allemaal met je uitvoert....
Veel succes met de zwangerschap en niet teveel zorgen maken!

Groetjes Saskia

Hoi,

Het hoort er idd gewoon bij. Bij mij zijn de dromen net levensecht en ben vaak ook van slag als ik wakker wordt en moet er dan echt ff uit. De dromen omschrijf ik als erg intens, alsof het echt gebeurd ofzo.
Ik heb ook al van de bevalling gedroomd. De ene keer beval ik alleen op bed en gaat alles heel soepel en de andere keer wil ie er niet uit en moet er van alles gedaan worden en eindigd in een keizersnee.
Ik hoop dat Peetje gelijk heeft(wat in het blad stond)  en ik straks door de bevalling zweef, hihihihihi

Evelien mv Dylan en 36+3 zwanger

Terug
Bovenaan