zwanger en een contract voor 1 jaar!

Ik hoop dat mensen mij een antwoord/tips kunnen geven.

Ik ben 26 oktober uitgerekend, en 1 september verloopt mijn contract.
Ik wil heel graag weten wat ik moet doen als het niet verlengd wordt. Ik neem aan dat ik dan mijn zwangerschapsuitkering 6 weken voor de uitgerekende datum ontvang via het UWV. En daarna eventueel een WW moet aanvragen.

Ook heb ik zo'n 2 weken, voor mijn zwangerschapsverlof geen inkomen, kan ik daarvoor dan ook een uitkering aanvragen, want een baan vind ik waarschijnelijk niet meer voor 2 weken. En is de uitkering dan 100%, of val ik direct in 70%.....

Ook hoop dat iemand hier meer over weet. Wil heel erg graag weten waar ik op moet rekenen.

iedereen alvast bedankt voor jullie reactie!

Hoi, hoi,

Ik werkte tijdens mijn 2de zwangerschap via een uitzendbureau. Ik kreeg gewoon mijn 16 weken verlof doorbetaald en kon daarna gewoon weer aan het werk. Het hoeft dus echt geen probleem te zijn om je tijdelijke contract verlengt te krijgen. Maar als je precies wilt weten hoe het zit kan je het beste even contact op nemen met het cwi of het uwv (de uitkerende instantie)

Groet, Jente

Bij mij is het anders gegaan. Ik was ziek tijdens zwangerschap en mijn contract werd niet verlengd. Ik ben ziek uit dienst getreden en bleef een ziektewetuitkering houden. Dat ging later over op een zwangerschapsverlofuitkering en toen deze afgelopen was in januari (ik was 19 okt uitgerekend en mijn dochter is op 31 okt geboren) is deze weer over gegaan in een ziektewetuitkering. Ik zit er nu nog in, maar als je beter verklaard zou worden heb je nog recht op ww na je zwangrschapsverlof,zodat je nog even rustig de tijd hebt. Als je echt denkt dat je contract niet verlengd zou worden dan zou ik in de ziektewet gaan net iets vantevoren. Maar als je dat niets vindt, dan kan je altijd ww aanvragen voor die 2 weekjes, daar heb je wel recht op.
Nou ja succes! groetjes

O ja, en gewoon ww is 70%. Als je ziek bent door zwangerschap of bevalling blijf je 100% ontvangen en als je gewoon ziek bent door andere oorzaken dan krijg je 70%.

Hoi,

Ik zit in het zelfde schuitje als jij. Ook mijn contract loopt in augustus af en in oktober ben ik uitgerekend. Volgens mij kunnen we idd eerst voor een aantal weken ww aanvragen en dat een zwangerschapsverlofuitkering, maar zeker ben ik niet van mijn zaak.
Ik hoop op reacties.

Groetjes Hanneke

Hallo dames,

Ikzelf zit in een iets ander schuitje, maar ideaal is het ook niet!
Ik ben uitgerekend op 7 aug en op 14 juli loopt mijn contract af! Ik krijg dus niet te maken met ww voor het verlof, maar als ik niet verlengd krijg, komt dit wel erna natuurlijk!

Ik heb het een en ander uitgezocht op internet!

www.uwv.nl dan klik je op particulieren en vervolgens kan je bovenin uit een rijtje kiezen, waarin ook staat "ziek of zwanger". Als je deze aanklikt, kun je zo'n beetje alle info vinden waarnaar jullie nu vragen in dit topic!

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

Wat overigens ook een goed idee is, laat je werkgever merken dat je hem zo min mogelijk op kosten wil jagen, dat jouw zwangerschap niet zijn "probleem" hoeft te zijn!
Op www.uwv.nl kan je allerlei formulieren downloaden, waardoor je werkgever geen kosten heeft aan jouw verlof! Misschien helpt het, ik heb mijn hoop hierop gevestigd, want ik wil wel graag blijven werken! (werk overigens al vanaf het begin drie dagen in de week, dus ga ook niet minder werken als de kleine er is!)

groetjes
en sterkte allemaal

Saskia

Terug
Bovenaan