zwanger en een hartruisje

Haai dames,

Ik ben maandag bij de huisarts geweest, niet dat ik er wat aan had, ze feliciteerde mij, heeft mijn bloeddruk gemeten en mijn hb geprikt dat was allemaal helemaal in orde. Nu begon zij ineens over mijn hartruisje, die is anderhalf jaar geleden geconstateerd. Daardoor moet ik nu eerst straks langs de cardioloog en die kijkt of ik bij de gynacoloog moet zijn in plaats van de verloskundige.

zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

greez Sky  

hi Sky,

Vaak is het uit voorzorg, niet omdat er iets fout is. Zelf moet ik sowieso bij de gynaecoloog onder controle blijven aangezien ik maar een nier heb. Waarschijnlijk gewoon voor extra echo's (das wel een voordeel!), dan kijken ze of alles goed gaat met de groei en omdat ik verhoogde kans heb op een vroeggeboorte. Als het goed gaat mag ik daarnaast ook gewoon bij de verloskundige blijven lopen.
Vervelend, maar als ik jou was zou ik me niet meteen zorgen gaan maken hoor.

groetjes en succes Jannie

hoi hoi!

ik hoor hier helemaal niet maar wou toch even reageren. Ik heb hetzelfde alleen bij mij was het al bekend vanaf me geboorte. en met allebei de zwangerschappen mocht ik gewoon bij de verloskundige blijven maar kreeg ik een uitgebreide 20 weken echo met een kindercardioloog in het UMC vanwege erfelijkheid. maar kan best zijn dat jouw situatie heel anders is natuurlijk
veel suc6!

groetjes
Raya

Terug
Bovenaan