Zwanger en een hematoom

<p>Hoi ik ben op het moment 11 weken zwanger en heb afgelopen zondag een hele heftige bloeding gehad </p><p>die dag in het zkh een echo gehad de baby leeft maar er zit dus een hematoom in Mn baarmoeder net zo groot als de baby zelf</p><p>nu heb ik wat informatie gehad maar ben zelf dus ook gaan Googlen en ik ben nu zo bang</p><p>er was me al verteld dat ik nu een verhoogd risico heb op een miskraam super k*t natuurlijk maar ik las nu nog meer enge dingen zoals vroeg geboort zuurstof gebrek tijdens ontwikkeling in de buik kan zelfs leiden tot Mn eigen dood dit zijn natuurlijk mega extreme gevallen maar ik ben nu wel heel bang.</p><p>ik heb afgelopen dinsdag en vandaag weer een echo gehad dit ivm vastelling termijn echo kindje liet zich gister niet op meten en alles zag er goed uit</p><p>7 juni een controle in het ziekenhuis en in vertelde me vk dat ik 7 juni een controle heb en dat ik de nipt wil doen en ze vroeg of ik wilde wachten tot na 7 juni (dit begreep ik niet helemaal ) en ze zei omdat je dan misschien wat meer zeker heid hebt </p><p>ik heb heel erg het gevoel dat zowel mijn vk als personeel in het zkh niet helemaal open zijn over de evt gevaren en dat ze dit dus pas willen vertellen na de controle want als het hematoom dan kleiner is is het een goed teken zo niet dus niet zo goed </p><p>ik heb geen bloedingen meer gehad maar wel krampjes en steekjes </p><p>ik vroeg me af of meer vrouwens een hematoom hebben of hebben gehad ? </p>

Ja ik, ook met 11 weken. Heb een week flink gebloed. Inderdaad is er meer risico op een miskraam Maar wat ik heb gedaan is een week plat gelegen. Zo weinig mogelijk gedaan. Na de 12 weken was alles weg en niet meer gebloed. Inmiddels 30 weken zwanger. 

Oke dus het is heel goed mogenlijk dat als ik het rustig aan doe dat heb snel verdwijnt 
gelukkig ik had in het zkh begrepen dat dat wel weken kan gaan duren 
ik heb de 7 de een controle misschien valt het mee en is het weg 

Ik had wel een kleinte, 2 cm. Die was binnen een week weg. Maar heb echt rustig aan gedaan boodschappen laten bezorgen. Uitjes afgezegd en wanneer ik plat kon ben ik plat gaan liggen.

Ik heb het ook gehad. Bij 7 weken zulke erge bloedingen gehad met stolsels dat ze dachten dat ik een miskraam had. Een week later moest ik terug komen bleek er toch een hartje te kloppen. Ik heb nog wel 6 weken gebloed niet zo erg meer gelukkig en ben meteen minder gaan werken. Nu bijna 17 weken zwanger en de hematoom is zo goed als weg. En hoe verder je zwanger ben hoe groter het kindje word tegenover de hematoom dus meer kans dat het goed gaat zeiden ze tegen mij. 

De hematoom heeft er trouwens nog wel tot week 13 ongeveer gezeten en dat ze hem ook goed zagen. Maar gelukkig goed gekomen allemaal. Maar ik snap hoe je je voel. Ik was zelf ook heel onzeker bij alles wat ik voelde en er kwam. 

idem hier.
Echt rustig aandoen zodat er zo weinig mogelijk extra bloedingen kunnen ontstaan. Het gevaar is vooral als het hematoom naar buiten komt, dan kan het vanalles "kapot gemaakt" worden.
Ik heb het nu twee keer meegemaakt. 
De eerste keer is slecht afgelopen doordat het hematoom naar buiten is gekomen en de vruchtzak had beschadigd.
Deze zwangerschap is het dan weer goed gegaan, hematoom vastgesteld op week 6 en heeft mijn lichaam het hematoom geabsorbeerd. Tegen week 16 was er niks meer te zien. Ik heb in tussentijd wel wekelijks bloedverlies gehad waarvan 2x zeer hevig (ongeveer tot week 13).
Gyn heeft mij altijd gezegd 50% kans dat het goed gaat.
tips die ze me meegaf:
- rust tot de bloeding gestopt is
- geen seks
- geen sport
- NIKS zwaar heffen
- GEEN zware inspanningen
- GEEN bad --> risico op infecties
- EN... belangrijke waar je niet bij stilstaat. Zorg dat je het niet te warm krijgt. Dus geen hete douche, in de zon gaan zitten etc... dat zorgt ervoor dat je aders uitzetten waardoor je sneller bloedingen krijgt.

Ik duim met je mee voor een goede afloop, maar je ziet in de reacties dat het bij veel vrouwen goed gaat.

Terug
Bovenaan