Zwanger en een hond

A

Anoniem

Guest
hey meiden,

ik heb gehoord dat je hond zich anders gaat gedragen als je zwanger bent, weet iemand hoe je hond zich dan gaat gedragen??

groetjes desire

eeen hond is net een kind je moet hem er gewoon bij betrekken.gewoon laten snuffelen en likken voor de hond zal dit ook nieuw zijn.dan komt het wel goed

Wij hebben twee husky's en ik ben superbenieuwd hoe die gaan reageren op een kleintje.....ik denk dat de één heel beschermend gaat doen. De ander is een beetje lomp dus ik denk dat we die goed in de gaten moeten houden. Maar ja, dat moet je natuurlijk altijd bij allebei!

Groetjes, Tessje.

hoi desire,

Ik heb nooit een   hond gehad, maar heb wel een poes. Tijdens mijn vorige  zwangerschappen hadden wij nog twee poezen maar eentje is helaas aan ouderdom overleden. Juist deze poes (Lady)kwam beide keren voordat ik zelf wist dat ik zwanger was uitgebreid iedere avond op mijn buik liggen, terwijl ze altijd heel erg op zichzelf was. Was dus geen gebruikelijk gedrag voor haar. Het gedrag van Lady was bij mijn tweede zelfs een van de redenen om maar eens een zwangerschapstest te doen. Ze bleef de hele zwangerschap op mijn steeds groter wordende buik liggen. En die kleine maar in mijn buik er tegenaan schoppen!
Grappig hè!
Hebben meer mensen dit meegemaakt?

gr Jeni (ronde 2, 3e kindje)

Ps helaas is die poes die ik nu nog heb niet gezegend met dit talent, maar tis wel een schatje hoor.

Wij hebben twee honden. Eén grote (groenendaeler) en een middelslag (holschkees=kruising). Sinds de komst van ons zoontje cijferen zij zich helemaal weg voor de baby.
Honden zijn roedeldieren en zien een mens (hoe klein ook) boven zichzelf staan.  
Wel  je hond erbij betrekken natuurlijk en het voor je hond ook leuk maken dat de baby er is. Ik legde ons kindje op zijn boxkleed op de grond en liet ik de hondjes er  ook bij, waar ik ook ondertussen mee speelde. Misschien een tipje.

Hoi,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zie bij een vriendin die zwanger is dat hond steeds met zijn kop op haar buik gaat liggen en nu het kindje veel beweegt hij daar ook op reageert door zijn oren te spitsen.

Heel grappig om te zien, nu maar hopen dat hij net zo goed reageert als de kleine er daadwerkelijk is.

Groetjes Roseliek

hoi..nou wij hebben een bordauxdog en toen ik zwanger was was ze heel aanhankelijk en snuffelde veel..wat we later ook weer bij andere zagen wanneer die zwanger was,zoals nu bv mijn vriendin...ze zoekt die echt op.Toen de kleine geboren was en op de couveuse verblijf heb ik een pakje die de kleine had gedragen mee genomen zodat de hond eraan kon snuffelen en ook bij thuiskomst gewoon de maxicosi op de grond gezet zodat ze kenniskonden maken en als ik daar aan terug denk krijg ik nog een warm gevoel..zo vertederend..en ook later de hond paste zich aan aan de fases waarin de kleine zich bevond..toen ze kroop ging de hond ook kruipen bv Nu is mijn dochtertje ruim 2 en zijn het 2 echte maatjes!
Wij beleven er veel plezier aan dat onze dochter op groeit met de hond en hond heeft zich helemaal aangepast aan de kleine maar zorgt er zeer zeker voor dat zelf de nodige aandacht krijgt als ze het gevoel hebt dat die meer naar de kleine gaat maar voor ons hoort ze er helmaal bij en krijgt ze bij thuiskomst nog altijd die knuffel ..en ook de viste begroet haar trouw dus..het is maar net hoe ga je erzelf mee om!!
groetjes.

Terug
Bovenaan