Zwanger en een navelpiercing

hee hallo medezwangeren,

Ik ben bijna 20 weken zwanger en heb een navelpiercing.
Toen ik de laatste keer bij de vk was, zei zij dat ik het eruit moest halen anders gaat het uitscheuren.
Ik heb nu een speciale zwangerschapspiercing in gedaan, die is extra lang en flexible.
Maar het ziet er zo eng uit, dat buisje kun je onder mijn huid erg goed zien zitten. Ik vraag me af hoe dat is als ik straks 36 weken zwanger ben.
Ik heb gehoord dat als je het eruit haalt dat je het dan niet meer in kunt laten zetten. Ik wil heel graag mijn piercing behouden of dan opnieuw laten zetten. Het hoort gewoon bij mij.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee???

Liefs, Ris
 
Hoi   Ris

Ik heb ook een navelpiercing en ben nu bijna 38 weken zwanger. Bij mij zit ie nog perfect, maar ik moet erbij zeggen dat mijn buik niet super groot is. Deze speciale piercings zijn er speciaal voor gemaakt (zijn ook flexibel), dus maak je maar niet ongerust hoor, komt allemaal goed.

Sterkte met je zwangerschap

groetjes Lilian (37+5)
 
Ha Ris,

Ik heb ook een navelpiercing en wist niet van het bestaan van speciale zwangerschapspiercings af! Waar heb je die gekocht? Ik heb op advies van mijn verloskundige de piercing eruit gehaald en een visdraadje door het gaatje gedaan. Zo'n dun doorzichtig draadje, eindjes aan elkaar geknoopt en je merkt er niks van. Werkt prima, ik heb er nu helemaal geen last meer van. Ik beweeg het draadje af en toe om te kijken of het gaatje nog open is, en ook dat gaat goed. Dus als je die flexibele piercing toch eng vindt, wat ik mij goed kan voorstellen, is dit misschien een oplossing?

groetjes, Jootje (23 weken en 1 dag)
 

Hallo!

Ik ben inmiddels 31w5d zwanger van mijn eerste kindje en heb ook een speciale meegroei piercing in mijn navel.
heb ook nergens last van.
Heb het er toen wel over gehad met het meisje wat mij toen gepierct heeft ( ong 3,5 jaar geleden) en zij vertelde mij dat als ik hem er uit zou halen, ik hem er nog wel door heen zou krijgen, bijv na de bevalling!
Maar ik weet niet goed of ik het wel of niet moet geloven, zolang ik er nog geen last van heb haal ik hem er niet uit en anders wel, en dan ga ik hem na een jaar er weer in laten zetten want mijn navelpiercing hoort ook helemaal bij mij!
En Jootje, een meegroeipiercing kun je gewoon halen bij een tattoe en piercing shop, bij de een krijg je hem zo mee en bij de ander moet je er iets voor betalen.

Liefs Sarah
 
Hier een iets minder rooskleurig verhaal.. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een navelpiercing. Tot 20 weken geen probleem. Toen begon het te trekken, zo'n flexibel ding erin laten zetten, maar dat ging helaas ontsteken. Nog een paar weken geprobeerd met ontsmetten enzo, maar door de ontsteking scheurde de huid erboven onderhuids, zoals bij striae. Piercing er dus uitgehaald. Gaatje groeide snel dicht, maar er bleef een soort bruin litteken over. Na de zwangerschap verdween dit wel snel, maar nu heb ik boven mijn navel huidkleurige striae overgehouden (dus niet blauw of paars gelukkig) in de vorm van bliksem.   Sommigen vinden het mooi anderen niet.

Hopelijk gaat het bij jullie beter!
 
hallo, ik heb mijn navelpiercing er direct uitgehaald toen ik wist dat ik zwanger was, maar dat wilde ik gewoon zelf hoor, ben niet zo gehecht aan   de piercing hehe,maar   ik heb al eerder een piercing gehad   in mijn navel , die heb ik er toen eens uitgehaald en een jaar later heb ik    hem weer opnieuw  laten zetten, dus je kan heus wel   opnieuw een navelpiercing laten zetten hoor. :) at wilde ik gewoon even   zeggen, groetjes, greta
 
Ik heb/had ook een navelpiercing. Ik heb hem er met ongeveer  34 weken uitgehaald, omdat hij begon te irriteren. Niet dat de huid het niet aankon, maar meer doordat het balletje door de kleding tegen de huid werd aangeduwd en daar de huid indrukte en irriteerde. Normaal zorg ik voor broeken die wel onder mijn navel blijven, maar met die zwangerschapskleding lukt dat slecht. Die lage broeken blijven bij mij niet lekker zitten.
Bij het bovenste gaatje waar de piercing doorzat heb ik nu wel een kleine striae (wat is het enkelvoud van striae???) terwijl ik die  verder niet heb, gelukkig.
Ik weet nog niet of ik hem na de bevalling weer in wil. Ik heb hem nu 12 jaar gehad en misschien is dat wel mooi geweest, hoewel ik hem wel mis. Mijn buik ziet er zo kaal uit, zonder mijn ringetje. En die buik is al zo groot...
succes ermee.
groetjs
greet (37+4)
 
hi, ben nu voor de 2e x zwanger en heb de piercing er gedurende de hele 1e zwangerschap ingehouden en helemaal nergens last van gehad, ik zou hem er gewoon in laten zolang het kan, mocht hij toch gaan irriteren kan je hem er altijd nog uithalen
 
Terug
Bovenaan