Zwanger en een nieuwe baan

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik ben zwanger en erg blij hiermee! Een wens die eindelijk uit komt. Gisteren zag ik het hartje kloppen zo dankbaar! Alleen nu is het zo dat ik pas een half jaar ergens werk (kinderopvang) ik ben flexibel op de babygroep en vang dus alle uren op van zieke personeelsleden inclusief mijn eigen uren nog. Als ik weg val zullen ze dus iemand moeten vinden die mijn uren opvangt en dat is nu in de kinderopvang erg lastig wegens personeels tekort. <br /><br /></p><p>Ik wil dit blije nieuws graag delen nu met mijn baas en collega’s maar ben bang dat zo niet zo positief reageren hierdoor ook omdat ik er nog zo kort werk.</p><p>hoe kan ik dit het beste aan hun vertellen? Mijn baas is deze week vrij moet ik het haar eerst vertellen? Is het stom om dit via een appje te doen? Ik kan namelijk echt niet nog een week wachten om het aan iedereen te vertellen want ik ben zo blij en wil dit met een traktatie doen. Maar dan is mijn baas er dus niet.. Ik vind het heel spannend om het te vertellen hebben jullie tips?</p>

Hoi,

Gefeliciteerd. Ik zou het idd eerst aan de manager zeggen. Je kan in een appje zeggen dat je even wilt bellen... soort bel afspraak plannen omdat je even wilt praten.

Maak je niet druk over de toekomst en de planning met werk. Je kan de situatie niet veranderen. Deze zorgen en druk is niet goed voor jou nu. Je moet kunnen genieten van je zwangerschap.

Ik weet niet hoeveel weken zwanger je bent. Ik zou het wel pas zeggen aan de hele groep wanneer je 12 weken zwanger bent tenzij je een hele goede band hebt.
Aan de manager kan je het wel eerder zeggen voor het geval je ziek wordt door zwangerschap etc.

Veel plezier met vertellen.

Het risico van personeel in vrouwelijke vorm is zwangerschap! Dus ja dan moeten ze geen vrouwen aannemen als ze niet willen dat er zwangerschappen plaats vinden. Of oudere dames of screenen op geen kinderwens. Dus wat jouw baas er van vindt doet er eigenlijk niet toe. Maar ik snap dat het vervelend is ivm tekorten en ziektes.

Je moet sowieso nog een aantal maanden uitdragen dus in die tussentijd is het personeels tekort en ziektes misschien wel een stuk minder.

Betreft het vertellen zou ik toch nog even wachten, persoonlijk vertellen is dan wel zo netjes.

Ik denk dat ik in jouw plaats zou wachten tot je baas aanwezig is en het dan vertellen aan allemaal. Ik zelf werk in het onderwijs en heb 1 collega in vertrouwen genomen om de misselijkheid te coveren en om samen mee te kunnen juichen haha. En de rest vam het team daarna, in 1 keer, in overleg met de leidinggevende. Ik zou me geen zorgen maken om de reacties. In onze vakgebieden zijn ze wel wat gewend met al die vrouwen. Daarbij zijn de tekorten zo extreem groot dat ze je echt niet kwijt willen, ook niet met zwangerschap!

Mocht je echt te ongeduldig zijn zou ik inderdaad bellen met je leidinggevende, zou het niet via de app doen inderdaad.

Geniet van je zwangerschap!

Ik lees dat jullie zouden wachten tot de baas er weer is. Bij mij is dat nogal lastig omdat ze meestal werkt op de dagen dat ik niet werk en ik haar meestal alleen zie wanneer wij een vergadering hebben. Die vergadering is al geweest? Elke keer als ik naar werk ga vind ik het lastig mijn mond te moeten houden tegen mijn collega's vooral als ze het hebben over zwangerschappen. Ik denk dus niet dat ik het voor me kan houden tot ik haar zie en het er op de een of andere dag perongeluk uit gooi. Bellen vind ik persoonlijk ook een spannend ik kom dan nooit goed uit mijn woorden.. heel lastig dus?

Ik heb mijn leidinggevende gewoon gebeld op een dag dat ze aan het werk was. Ivm onregelmatigheid zie ik haar eigenlijk nooit persoonlijk, dus dit leek me de beste manier.

Terug
Bovenaan