Zwanger en een opleiding, ervaring?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben 'ongepland' zwanger geraakt, in hoeverre dit natuurlijk kan. Het is wel zeer welkom en gewenst.<br />Mijn partner en ik hebben beiden een vast contract, koophuis etc.  Dus het kan prima. Ik volg naast mijn werk een duale HBO-verpleegkunde opleiding. Deze opleiding duurt tot juli 2020. <br />Ik ben nu 5 weken zwanger. Nu maak ik me natuurlijk wel 'zorgen' ik ik dit kan combineren. <br />Ik werk nu 32 uur + een dag school. Voor de opleiding moet ik minimaal 24 uur werken dus ik kan naar beneden.</p><p>Nu ben ik benieuwd of er hier dames zijn die hier ervaring mee hebben? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. :)</p>

Hoi! Ik heb dit gedaan en het is me niet gelukt helaas.. het werd teveel maar ik had ook klasgenootjes die ook zwanger raakte en een pauze ingelast hadden en het later wel afgemaakt hadden. Dus het kan wel ? ik werkte 36 uur en kreeg 4 uur vergoed van mijn werk.. dit was echt teveel! Misschien is minder werken een goede optie!
Succes het enige wat ik je kan adviseren is houdt alles goed bij en zorg dat je niet achter gaat lopen.

oh wat toevallig! ik ook 5 weken zwanger en volg een deeltijd opleiding hbo Sjd 1 keer in de week naar school naast mijn baan van 32 uur. ik ga nu het 3e jaar in. eind april/begin mei ben ik uitgerekend. ik zit dan in het laatste studieblok van het jaar, dus vind het ook heel spannend hoe ik het allemaal kan combineren. 
ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.
het zal niet makkelijk worden itsanoukske! haha maar wij zijn powervrouwen dus we gaan dit jaar gewoon knallen en alles halen zodat de achterstand minimaal is ;-)
succes!
groetjes,
Angela 

Ik ben momenteel 25 weken zwanger en studeer ook deeltijd (ook zorg).
Ik zeg eerlijk.. Ik ben wel een beetje bang dat het mij niet gaat lukken  ?.
Ik werk momenteel nog maar 2.5 uur per dag omdat ik zit met mijn bekkeninstabiliteit. Hierdoor kan ik opdrachten die echt gericht zijn op zorg niet meer maken.
Ik mag van zowel school als werk een half jaar pauze nemen. Maar het feit blijft dat je met een baby zit die in het ergste geval niet doorslaapt en veel huilt.. ook in tentamen weken haha.
Ik denk dat het belangrijkste is om het iig te gaan proberen en daarnaast echt een strakke planning te maken samen met je partner.
Ik hoop dat je er uit komt en dat het je gaat lukken! Xx

Ik ga vanaf deze maand beginnen met mijn vervolg opleiding. Heb er wel vertrouwen in dat het lukt. Veel vrouwen worden zwanger in opleidingstijd. Wat wel helpt is dat er opleidingsdagem onder werkuren vallen en werk ook parttime 32uur per week. 

Ik ben momenteel 18 weken zwanger en start volgende week in het 2e jaar van m'n MBO opleiding, na mijn bevalling probeer ik het zsm weer op te pakken. Wordt pittig denk ik maar heb er alle vertrouwen in! ??

Terug
Bovenaan