Zwanger en een schildklierprobleem

Hallo,

Ik ben Marja en ben nu bijna 8 weken zwanger en voel me redelijk goed. Af en toe een beetje misselijk en wel erg moe.
Maar ik zit met een vraag....
Zijn er meer die een schildklierprobleem hebben (bij mij werkt mijn schildklier te hard) en daarvoor tijdens de zwangerschap medicijnen moeten slikken.
Ik slik zelf PTU (propylthiouracil) en heb de dosis aan moeten passen. Sta gelukkig wel onder strenge controle. Zowel van de internist als gyneacoloog. Mag begin volgende week voor mijn eerste echo.....

Groetjes,
Marja
 
Hoi Marja,
Ik ben nu in de 14de week van mijn zwangerschap en heb het tegenovergestelde probleem met mijn schildklier. Die van mij werkt namelijk te langzaam. Ik slik al sinds een jaar Eltroxin en dit is mijn eerste zwangerschap. Ik heb meteen toen ik wist dat ik zwanger was een hogere dosis Eltroxin gekregen en laat elke maand bloed af nemen om te kijken hoe het met mijn tsh staat. Wonder boven wonder is het met mijn schildklier nog nooit zo goed gegaan. Mischien de medicatie mischien de zwangerschap wat maakt het ook uit. Heel veel vrouwen hebben problemen met hun schildklier en zolang jij onder controle blijft hoef je je echt nergens druk over te maken. Rest het me nog je te feliciteren met je zwangerschap en ik hoop dat het je allemaal makkelijk af gaat.
Groetjes, Ita
 
hoi Marja,

Ook ik heb een schildklierprobleem, maar een te langzaam werkende. Ik sta onder controle van een gynaecoloog en de huisarts. Ik ben inmiddels bijna 27 weken zwanger.
Dit is mijn tweede zwangerschap en tijdens mijn eerste had ik nog geen schildklierprobleem.

Je staat in ieder geval goed onder controle. Dat is wel zo belangrijk. Ik wens je een fijne zwangerschap toe. Laat je nog weten  hoe de  echo verlopen is?
 
hoi Tia,

Wordt er bij jou niet naar je Ft4-waarde gekeken? Bij mij wordt juist niet naar de tsh gekeken.

groetjes, Miranda
 
Hoi Miranda,
Ja! er wordt naar mijn tsh en mijn ts4 waarde gekeken.
Ik ben trouwens sinds ik zwanger ben alleen maar af gevallen en dat is me al een jaar niet gelukt. Ineens werkt alles veel beter maar dat kan ook omdat meteen toen ik wist dat ik zwanger was een hogere dosis medicatie kreeg.
Jij ook sterkte met je zwangerschap!
Groetjes, Ita
 
Terug
Bovenaan