Zwanger en een tattoo

Wie weet er of je een tattoo mag laten zetten als je zwanger bent?
Ik heb in december een afspraak gemaakt voor een tattoo, die ik volgende week laat zetten  maar nu zijn we er gister achter gekomen dat ik zwanger ben.
Ik weet niet precies sinds wanneer ik zwanger bent want ik heb niet bijgehouden wanneer ik voor het laatst ongie ben geweest maar dat was volgens mij rond 16 december.

Groetjes Desire

Hoi desire

Ook ik heb een tattoo laten zetten toen ik zwanger was.Alleen was ik toen al 7 maanden.
Volgens mij kan je hem beter niet op je buik laten zetten.Dan heb je kans dat hij gaat vervormen doordat je dikker wordt.
Voor mij is het alweer 7 jaar geleden en geen bijzonderheden gehad wat dat betreft.

Succes ermee.

Groetjes Jes

Nee, lijkt mij ook geen probleem, tenzij je hem op je buik wilt laten zetten. Ik kan me voorstellen dat dat getril op je buik een reactie teweeg kan brengen in je baarmoeder. Ik weet bijv. van een vriend van me die 3 dagen niet kon lopen van de spierpijn (kramp) omdat hij een tattoo op z'n kuit had laten zetten. Dus dat geeft maar aan hoe je spieren er op reageren.

Zelf heb ik 4 tattoo's, maar die zitten er al een tijdje.  Ik ben wel van plan om een nieuwe te laten zetten naar aanleiding van deze kleine. Bijvoorbeeld een tak met bloemen, eén voor ieder gezinslid. (in eerste instantie dus 3: mijn man,  onze kleine en ik) Maar het wordt  wel een ontwerp waar er nog bloemetjes bij kunnen.

'Wat gaat het deze keer bij jou worden?

Groetjes, Marisa

Hallo Desire,

Ik heb toen ik net bevallen was heb ik ook  een tattoo laten zeten en toen
had ik zwangerschaps kleding aan omdat ik mij eigen kleding nog niet paste
en het gewoon veel lekerde zat en dat meisje wat er bij was in die
tattoo shop die vroeg meteen of ik zwanger was ik zei nee en
ik legde uit dat ik net bevallen was en ik nog niet in mij oude kleren kon
nee oke zei ze anders mogen we je geen tattoo zetten omdat het bloed
met de inkt in aanraking komt en het inkt komt in je bloed banen en dus ook  bij de baby  zei zij dus. Ik denk dat het verstandiger is als je eerst aan de vk
vraagd en dan nog even bij de tattoo shop.Terminste ik zal dat wel doen.
Want wie weet willen hun je ook niet een tattoo zetten omdat je zwanger bent.

groetjes Belinda mama van Marissa 8,5 mnd

Hoi,
volgens mij is het beter om dit niet te doen.
Wanneer je een tattoo hebt laten zetten mag je bijv. het eerste jaar ook géén bloeddonor zijn.... er komen toch bepaalde stoffen in je bloed terecht die dus ook weer bij de baby kunnen komen.
Ýk zou het niet doen als ik jou was....
Groetjes, Nicole 33w4d

hallo,

De tattoo shop waar ik wel eens ben geweest, raadt het ook af! Net wat een andere schrijfster al zei, i.v.m. inkt in de bloedbanen.

Misschien is het ook wel leuker om het na de bevalling te doen?? Kun je meteen iets leuks laten doen wat ook met je kindje te maken heeft??

Veel succes.
Groetjes  Sandra
(30 weken)

Hoi

Ja idd wat de andere ook zeggen komt de ikt in je bloedbaan, en mag je dus geen een zetten. Ik ga na mijn zwangerschap er ook weer een laten zetten, als herrinnering. Weet nog niet wat het word hihi. Maar daar kom ik vast wel snel achter.

grt suuz 37,6 weken

voor zover ik weet zal een goede tattoozaak je ook geen tattoo zetten als je zwanger bent maarja je hebt er wat bij zitten die doen echt alles om geld te verdienen.

maar ik ga aan het eind van dit jaar ook nog een tattoo bij laten zetten en dat wordt de naam en misschien de geboortedatum van de kleine.heb er best wel zin in maarja ik zal toch nog even moeten wachten

groetjes agnetha

Terug
Bovenaan