zwanger en een traagwerkende schildklier

Hallo allemaal,

Ik heet Bianca woon in Hoorn en ben 8 weken en 3 dagen zwanger.Ik heb een traagwerkende schildklier en fibromyalgie.Graag zou ik in contact willen komen met vrouwen die dit ook hebben(of 1 van de 2).
Iedereen heel veel succes en plezier met jullie zwangerschap.
Bianca
 
Hoi Bianca, ik ben zelf geboren met een aangeboren schildklierafwijking en slik daar ook medicijnen voor, die ik dus ook mijn leven lang moet blijven slikken. Ik sta hiervoor bij een internist onder behandeling en omdat ik een medische indicatie heb ook bij de gyneacoloog. Sinds vorige week moet ik meer medicijnen innemen omdat het kindje ook harder gaat groeien en dus ook mijn lichaam meer schildklierhormoon nodig heeft. Ik ben trouwens 12 weken en 4 dagen zwanger.
Groetjes Daantje
 
Hoi Bianca,

Ik heb ook een te traag werkende schildklier en ben nu bijna 24 weken zwanger van mijn eerste kindje. Mijn medicatie is inmiddels met ed helft omhoog gegaan... omdat mn lichaam en het kindje dat nodig hebben.

Verder sta ik onder strenge controle bij de internist en bij de gynaecoloog.

Ik ben trouwens bijna 28 jaar.

groetjes Bloempje
 
Ik heb geen fibromyalgie maar de ziekte van Bechterew. (ook een soort reuma)
Heb jij erg veel pijn tijdens je zwangerschap?
De pijnstillers mag ik nu niet slikken en dat merk ik wel zeg..ben wel benieuwd hoe jij hiermee omgaat

groetjes
 
Hoi Bianca,
Goh, wat ben ik blij dit te lezen. Sinds anderhalf jaar heb ik een te snel werkende schildklier en nu onder maandelijkse controle bij de internist.
Toen ik zwanger werd, heb ik gekozen om geen medicijnen te nemen. Het was een gok en een randgeval qua waardes.
Helaas is het mis gegaan en niet te bewijzen of het komt doordat ik geen medicijnen heb gekozen. Ik hoop echter voor jullie dames dat het heel goed zal gaan. Binnenkort hoor ik of ik geopereerd moet worden ofdat medicijnen voldoende zijn. In ieder geval blij om te lezen dat jullie een goede zwangerschap hebben, ondanks schildklier-problemen.
Heel veel succes meis...
 
Terug
Bovenaan