Hoi,
Ik slik al jaren medicijnen tegen epilepsie. Ik kan er mee stoppen (ben al jaren aanvalsvrij) maar het ik vind het risico te hoog dat je dan weer een aanval kan krijgen. Het kan gebeuren in de auto of met een zwangere buik of met een kind in je armen.
Daarom heb ik bij mijn eerste zwangerschap besloten (in overleg met de neuroloog) om gewoon door te slikken en heel de zwangerschap foliumzuur in te nemen. Ook werd toen afgeraden om borstvoeding te geven en dus heb ik toen de fles gegeven.
Nu ben ik voor de tweede keer zwanger (34 weken) en ik slik alweer heel de zwangerschap medicijnen. Het is trouwens wel een hele lage dosering, maar toch.
Ik doe nu mee aan een onderzoek via het ziekenhuis van Utrecht over zwangerschap en epilepsie. Die hebben mij folders gestuurd over dit onderwerp en daar werd (door een neuroloog) verteld dat als je bv kan geven en je hebt niet zo'n hoge dosering medicijnen en je slikt medicijnen waarvan het nog niet duidelijk is of het schadelijk is, dan kan je gewoon bv geven. Inmiddels heb ik overlegt met mijn gyn. en hij vind het prima, tenzij de baby dadelijk ineens suf wordt, dan moet ik direct stoppen.
Ik voel me soms heel schuldig tegenover de baby's (ik verwacht een tweeling) maar dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik bv kan geven en dus wil ik dat gevoel niet missen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.... Ik wens je een fijne zwangerschap!
Groetjes Loes