zwanger en eten of gebrek daaraan

sinds ik zwanger ben heb ik geen zin meer in grote hoeveelheiden slechte dingen als snoep, koek en chocola. dat is het goede eraan. maar door vermoeidheid en in het begin misselijkheid heb ik helemaal geen eetlust. ik eet omdat mijn lichaam het nodig heeft maar trek is er niet. zin om iets te maken ook niet. ik wil goed en gezond eten voor de baby maar ja tis niet makkelijk. wie herkent dit?of heeft tips? het is soms vechten om iets te eten. ik slik centrumAZ viatmines met foliumzuur. moet er wel bij zeggen dat ik onregelmatig werk en overwerk op moment

Hallo,

Balen dat je zo misselijk bent geweest. Ik had in het begin van mijn zwangerschap tot week 11/12 ook helemaal geen behoefte aan ongezonde dingen, maar juist heel veel behoefte aan fruit etc. Nu ik weer een aantal weekjes verder ben, begint die lekkere trek weer terug te komen!
Wat ik wel heel erg heb is dat als ik 's ochtends al zin heb in bijv. bloemkool, dan moet ik dat 's avonds ook eten! Al het andere valt me dan niet lekker...
Mijn tip: als je ergens zin in hebt op die dag, eet het dan gewoon, daarna komt je eetlust vanzelf wel weer een beetje op gang!
Succes!

Hi,

Heel herkenbaar. Ik kan ook niet eten. Gatsie... ik klap letterlijk dicht als ik moet gaan eten en als ik het zelf ook nog moest koken, dan hoef ik al helemaal niet meer.

Daarom ben ik weer begonnen met multivitamine. Ik maak me er verder niet druk om. Ik eet wel fruit en brood en dan laat ik de warme maaltijd soms maar staan. Het is niet anders.

Gr. Tamara.

ook ik herken dit wel hoor.
ik hield niks binnen, en had dus op een gegeven moment ook nergens meer trek in!
t enige wat ik 3 weken lang heb gegeten is appels en komkommer! verder niks!
ja, goed is het niet, maar als ik al aan andere dingen dacht, ging ik al ove rmn nek, dus ja, ik had zoiets van: beter iets dan niets.

eet lekker waar je trek in hebt, al is het niet heel erg gezond.
die schijf van 5 komt straks echt wel weer, als je je een stuk beter voelt!

liefs, do
moeder van nathalia 21 maanden, en 12 weken zwanger van ons 2e wondertje

blij om te horen dat er meer zijn met dit euvel. mijn vriend begint al over een rookworst en ik denk: waar is de dichtbijzijnste emmer? maar brood is ook een probleem en ontbijt. gelukkig krijg ik eten wel weg, dat heb ik mij lang geleden al aangeleerd. vandaag vers groente soepje gemaakt, had daar zo'n zin in, wel alle groente eerst fijngemalen want ben op moment echt kritisch met eten hahahaha op het idiote af. ergste is dat ik nu op mijn vriend lijk, hij heeft dus een eetfobie, wel 20 regels waar een gekookte aardappel aan moet voldoen. als het bij mij tijdelijk is vind ik het prima.

moeder van 4 katten en 4 vogels en 11wk zwanger van 1e

Terug
Bovenaan