Zwanger en extreem angstig

<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hallo iedereen, ik ben momenteel 17 weken zwanger maar sinds de 13e week zit ik precies in een hele diepe put. Van de ene op de andere dag werd ik heel erg somber, kreeg ik dwanggedachten en had ik last van een zenuwachtig gevoel. Ondertussen is dit reeds 4 weken aan de gang en heb ik het gevoel dat het steeds erger wordt. Van zodra ik opsta heb ik een heel erg zenuwachtig gevoel en ik ben de hele dag door erg angstig. Mijn relatie met mijn vriend zat goed maar opeens begin ik mij o.a. af te vragen of ik hem wel graag genoeg zie en zo terwijl ik heel bewust ervoor gekozen heb om samen met hem een kindje te willen. Voor de zwangerschap twijfelde ik hier helemaal niet aan. Ik voel me zo ellendig... Ondertussen ben ik bij een psychiater langsgeweest en had ik ook een 1e gesprek met een psycholoog. Ik heb voor mijn zwangerschap jarenlang anti-depressiva genomen maar heb deze voor de zwangerschap heel langzaam afgebouwd omdat het goed met me ging. Ondertussen ben ik sinds 3 dagen terug aan de AD maar de angsten worden nu precies nog erger... Zijn er nog vrouwen die zich hierin herkennen?</span></p>
 
Hoi.
Ik herken dit niet , maar wil toch reageren om je te kunnen steunen.
Het lijkt mij echt een heel lastige situatie, vooral met al die hormonen erbij. Ik zou niet weten welk advies ik je zou moeten geven, buiten hulp te zoekrn. En dat heb je al, wel knap van je!
Ik wens je het allerbeste en hoop dat je angstige gevoelens snel afnemen.
Veel Liefs!
 
Hé wat moeilijk voor je! Ik herken wel wat dingetjes.
Ik denk dat hulp zoeken het beste is wat je doen kan. En misschien ook wel het moeilijkste... hopelijk kan je steun vinden bij je omgeving en met ze praten.
Hormonen kunnen zo verschrikkelijk zijn ?

Ik vind het zo knap dat je dit deelt hier en al hulp hebt gezocht! Hopelijk kan je snel wat meer genieten van je kleine wondertje.
 
Probeer een mindfulness cursus. Of ga eens bij een hypnotherapeut langs. Die kunnen je helpen te relativeren en ontspannen. Die angst zit in je hoofd. En op sommige momenten in de zwangerschap is dit erger. Zijn je vitamine b12 en magnesium op orde? Probeer zoiezo extra multi zwanger te nemen. En lekker veel naar buiten, en bewegen. Maakt dopamine aan. Veel succes
 
Terug
Bovenaan