Zwanger en Fibromyalgie

Hoihoi dames..Ben ik weer eens even,ik heb net gebeld over mn bloeduitslag voor de Fibromyalgie..Ze meten bij mij eens in de zoveel tijd mn Vitamine B12 gehalte op om te kijken hoe het met mn FM gaat,en nu bleek het gehalte weer te laag te zijn..Blijkbaar accepteert mijn lichaam die vitamines niet, en nu moet ik dus aan de injecties,om het zo weer op peil te gaan krijgen
Is er iemand van jullie die ook en Fibromyalgie heeft,en die zwanger is?? Zou mooi zijn om dan wat tips te kunnen krijgen,want de zwangerschap word er wel zwaarder door zo..
Veel extra pijntjes in het hele lichaam,en nog meer moe dan anders..
Ik heb het er allemaal heel erg graag voor over,en geniet ook wel,maar misschien met wat tips dat het wat makkelijker word allemaal..

Groetjes,Pascal
^6 weken en 4 dagen zwanger van eerste kindje

ze hadden je moeten vertellen dat je ongeveer 5 maanden van te voren moet beginnen met B12 shost en zware foliumzuur (10 keer meer als normaal) als je eenmaal geen B12 kan aanmaken maakt je lichaam DIT NOOIT meer aan (stofje ontbreekt in je maag)

Ik heb ME incombinatie met en het valt wel goed te doenmaar je had je beter voor kunnen bereiden VOORDAT je zwanger was omdat je anders een hoog risico hebt op miskramen e.d. dus lekker snel die shot laten zetten en goed laten controleren tijdens je zwangerschap meid.

Ach het is weleens zwaar maar wel helemaal waard en achteraf MET kindje zul je zien dat je NOG MEER kan als je ooit heb gedacht het is echt DE BESTE motivatie ever!!

tja.........................................ik heb het ook...............................................
eigenlijk zou ik gewoon geen kindje meer moeten krijgen..........
maar ja....op dit moment gaat het best redelijk..heb behoorlijk regelmatig leven. Hoef mijn kinderen nog maar weinig te helpen ( zijn 5,5 en 6,5) Ik ben weer minder gaan werken. Zou voor het goede wel uit de zorg moeten...
Eisen aan mijn huishouden stel ik niet zo hoog voor mijzelf. Mijn man doet veel..en verder laat ik soms de hond uit op de fiets omdat ik dagen heb dat ik niet zo goed loop.( dan heb ik last van die aanhechtingsspieren op mijn heup )
Eerlijk gezegt moet ik er nog niet aan denken ..als ik straks de baby weer veel moet tillen..ben wel aan het kijken voor draagzakken enzo..
Maar nu tijdens  de zwangerschap gaat het verder gewoon hetzelfde..Ben heel lui..niet moe maar lui.. Gapen enzo..weinig zin om iets te doen..
Veeel pijn in mijn hoofd..maar met de pijn is het niet anders dan anders...
OJa..proberen stress te vermijden..dat is voor mij heet hangijzer..
Ik heb paar jaar terug de diagnose gekregen, maar ben nooit meer terug geweest naar de arts. Kreeg het boekje mee ..en dat was het..zit tussen je oren was het motto...haha..

gr marjolijn

ik ben bij het ME centrum in Nijmegen helemaal onderzocht DAAR nemen ze het wel serieus echter raden ze cogn gedragstherapie aan om te helpen en ja dat is nou net niet wat ik moet doen, het gaat prima zodra ik mijn eigen lijn volg maar zodra andere mensen mijn tijd gaan indelen gaat het mis..

ja daar hadden ze het bij mij ook over.....
Maar ik heb hetzelfde..als iemand mij gaat vertellen hoe iets moet...hahaha dan doe ik het echt nooooooit ..gooi mijn kop in de wind..

Terug
Bovenaan