Zwanger en gebroken enkel, hallo verveling en harde buiken!

<p>Hey! </p><p>Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om deze topic te openen, aangezien het niet vaak voorkomt. Maar het zou fijn zijn als er meer mensen in dezelfde situatie zitten en/of andere die tips hebben! En stiekem om gewoon even mijn verhaal te doen, aangezien ik alle emoties al heb gehad en doorstaan</p><p>Toen ik 34 weken zwanger was heb ik mijn enkel op 2 plaatsen gebroken, tja hoe verzin je het?! Inmiddels ben ik geopereerd en mag ik 6 weken mijn enkel niet belasten. De eerste week is eraf, dus nog 5 te gaan! Inmiddels ben ik 37 weken zwanger en begin ik steeds meer zwangerschapskwalen te krijgen. </p><p>Ik merk dat het erg zwaar is, afgelopen avond zelfs nog in het ziekenhuis geweest i.v.m. zware menstruatie krampen én de hele week al aan de diarree (charming). Nu bleek ik 1cm ontsluiting te hebben, manlief en ik natuurlijk super enthousiast! KOMT ZE SERIEUS VANDAAG?! Nee, uiteraard niet, ze blijft nog even lekker eigenwijs zitten. </p><p>Inmiddels is mijn zwangerschapsfotoboek ook helemaal bij en hoef ik alleen de toekomstige dingen te verwerken, zoals bevalling en kraamtijd. Kom inmiddels al aan de 50 pagina's & counting. </p><p>Ik hoop stiekem dat ze snel komt, zodat ik niet meer eenzaam en alleen thuis zit, alleen voor de revalidatie aan mijn enkel is het beter dat ze nog even wat langer blijft zitten. Aangezien ik niet kan lopen en mijn vriend 'maar' 4 weken thuis kan zijn. Mocht ze eerder komen, verzinnen we wel weer wat! Ik maak me tegenwoordig nergens meer druk om. </p><p>Nu vroeg ik mij af, zijn er nog meer van die ongelukkige pinguïns? Die zwanger thuis zitten i.v.m. iets gebroken of zware zwangerschapsklachten? Hoe komen jullie de tijd door? </p><p>Mijn tips? <br />- Sims (ben er zelf inmiddels op uitgekeken) <br />- Fotoboek, geloof me, dit werkt mentaal goed en is een perfect tijdverdrijf <br />- Online shoppen, mits je alles al in huis hebt zoals ik.. <br />- Boek lezen, ben ik persoonlijk geen fan van <br />- Netflix, hmmm kan er niet aan wennen, ouderwets (25 maar goed)<br />- Social media, heb ik inmiddels ook wel gezien.. <br />- Bezoek en/of buiten zitten, niet altijd even zin in + ik kan de voordeur niet open doen ivm traplopen. Handig zeg, z'n Drive-in woning!! <br />- Volwassenkleurboeken, inmiddels ook op uitgekeken.. </p><p>Geloof me, als je al sinds 1 februari thuis zit door bekken instabiliteit en vervolgens op 22 maart minder mobiel wordt door je enkel, ben je op een gegeven moment overal op uitgekeken.. :( </p><p>Nevertheless, wat je ook doet of voelt, probeer positief te blijven. Vertrouw me, ik heb echt alle emoties al gehad. Van boos, naar onbegrip en schuldgevoelens naar de kleine meid. Hoe kan ik je nu verzorgen als ik niet eens kan lopen? Nja, daar vinden we wel wat op! </p><p>Goed, ik stop. Heb nu wel genoeg vertelt.. <br /><br />Liefs,<br />Angélique x</p>
 
Hoi,
Wat naar allemaal zeg, hopelijk is je enkel snel weer beter. 
ik zit zelf op 27 weken, en werk nu nog maar 4 uurtjes in de week. Dit omdat ik snel harde buiken heb en bandenpijn. 
Ik verveel me dood als ik thuis ben. Ik heb nu een klein moestuintje. In zo'n kleine kas wat rechtop staat. Super leuk om daar wat mee te kliederen. Misschien wel een idee voor je, je kan er een stoel bij pakken. En verder ja hopen dat er iets op tv is. Veel heb je al opgenoemt wat je kan doen. 
 
Sorry om te horen dat je zoveel last heb van harde buiken en bandenpijn, erg vervelend!! 
Wat een grappig idee zn moestuintje! Fijn dat je je daarin goed vermaakt! het is soms zo lastig om je echt te vermaken als je zoveel thuis bent en niets kunt.. 
hopelijk gaan de weken snel voorbij voor ons beide! :) 
 
Hi!
Nou geen ervaring met iets breken tijdens zwangerschap. Maar wel ervaring met voet breken 3 maanden na bevalling. Hier ook drive-inn woning. Fijn he al die trappen?! Ik zorgde dat ik alles boven binnen handbereik had. Kind in bed, luiers, doekjes. Kolfapparaat telefoon, Netflix, boekjes. T zag er niet uit. Maar goed we hebben t gered. Als je dochter er is gaat dat jou ook lukken joh!!
Nu hier ook in ziektewet. Ben 27 wkn. Higebloeddruk, hartritmestoornis en diabetes. Hoera voor hormonen. Maar ha gaat allemaal weer over. Ik functioneer als oud wijfie. Hier boos over geweest. Teleurgesteld in mn lijf. En nu berust ik me er maar in. Sinds il thuis ben veel minder harde buiken. Maar goed ik kan mog wat aanrommelen. En mn dochter van 3,5 jaar vind t wel fijn. Mama meer om zich heen. 
Je partner is 1ste 4 weken thuis? Hopelijk blijft ze nog heel even zitten. Klinkt idd wel alsof t al aan t rommelen is. Maar dat kan ook nog wel even duren. Spannend. 
Heel veel succes. Meer tips dan je al doet kan ik niet echt bedenken. 
Grtjs nvn
 
 
Shit zeg!!!
eh, een taal leren of oppakken? Ken je de app Duolingo? Is gratis en laagdrempelig, kan ook op de pc. 
Een film die je al kent in een andere taal kijken die je altijd al onder de knie wilde hebben.
Leren breien 
Nou eindelijk die gebruiksaanwijzing doorspitten van die digitale camera, andere (kook) apparaten waarvan je alleen de standaard knoppen gebruikt. 
Je admin uitt 2007 verscheuren (kan heel lekker voelen)
kruiswoordpuzzels
echte puzzels (ouderwets maar stiekem heel Zen en je hebt tegenwoordig hele toffe puzzels, van het Noorderlincht bijv) 
voorlezen aan je ongeboren kindje zodat ze/hij je stem nog af en toe hoort nu je veel alleen bent.
Een uitgebreide brief schrijven over jezelf/je eigen jeugd etc aan je kind die zij of hij later een keer vind als hij/zij zelf volwassen is.
Kapotte kleding naaien.
Moet je trouwens ook iets prikken ivm kans op trombose? Niet vergeten.
Via thuiszorg winkels kun je dingen als een rolstoel, toiletverhoger etc aanvragen. Wordt meestal nog vergoed ook. Kunnen jullie samen nog wat verder van huis.  
Succes en vergeet geen mensen uit te nodigen. Anders is het straks super heftig om de overprikkelende buitenwereld weer in te gaan. 
 
Oh Damn! 3 maanden na de bevalling is ook niks. Komt ook nooit uit, daar niet van.. 
Drive-in woningen zijn super fijn en ben echt blij met dit huis, maar op het moment even niet haha. ZO VEEL TRAPPEN. Ik heb straks wel armspieren en buikspieren haha. 
Ik denk ook wel dat we er goed doorheen komen, het is alleen soms zo zwaar omdat ik nu nog hele dagen alleen zit. Straks heb ik wat meer mensen om me heen en dat zou ook wel fijn zijn denk ik! :) 
Wat vervelend om te horen dat je die kwalen hebt, ik snap dat je boos en teleurgesteld bent in je lichaam. Ik ken het gevoel 100%. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, fysiek en mentaal! iedereen verdient een fijne zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Helaas is het niet voor iedereen weg gelegd.. 
 
Succes de aankomende weken en geniet van je meiske! :) Die zal inderdaad blij zijn dat mama thuis is!!
 
Terug
Bovenaan