Zwanger en griep/verkoudheid

<p>hoi aanstaande moeders,</p><p>Een vraagje..</p><p>ik voelde me op moe zijn na redelijk goed, sinds ik 11,5 week zwanger ben heb ik een enorm ‘kater-gevoel’. Alsof ik een week flink op stap ben geweest ;). </p><p>Kan eigenlijk vrij weinig behalve op bed en bank liggen. Heb gelukkig wel eetlust maar voel me gewoon echt niet lekker. Halverwege de trap ben ik al bekaf... </p><p>mn bloeddruk is aan de lage kant (altijd al geweest) en Mn ijzer gehalte is goed. </p><p>Ben nu ook flink verkouden, slapen lukt niet super omdat Mn neus dicht zit. Zo’n behoefte aan neusspray! Gewone zoutoplossing werkt totaal niet..</p><p>meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie eraan, alle tips zijn welkom! </p><p>Groetjes A</p>

Je kunt er helaas niet zo veel aan doen. Toen ik hoogzwanger was kreeg ik keelontsteking en t enige wat je kunt doen als je zwanger en ziek bent is afleiding zoeken (series kijken ofzo) 

Gefeliciteerd met je zwangerschap ?.
Ik heb dit aan het begin ook gehad. Je lichaam is helemaal aan het veranderen door je zwangerschap en je weerstand is laag. Helaas werkt zoutoplossing idd voor geen meter en mag je paracetamol zonder toevoegingen.
Wat je kan doen is een hete douche pakken of misschien stomen met Kamille thee.
Probeer rustig aan te doen, paracetamol pakken en dan hopelijk voel je je snel beter.
Die conditie trouwens met de trap op en aflopen wordt alleen maar erger ? maar is nu waarschijnlijk gewoon bij jou dubbel op omdat je niet helemaal lekker bent.
Heeel veel succes, beterschap en een fijne zwangerschap 

Herkenbaar! Ben nu 15 weken en heb er vorige week laat van gehad.
Stomen (heet water in bak met handdoek over je hoofd) helpt! En eventueel menthol snoepjes van Anti flu. 
Verder echt nog meer rust pakken, je lichaam heeft nu echt meer rust nodig. Voor je keel Kun je beetje water met gember, Citroen en honing pakken. Is lekker en goed! 
Beterschap! 

Dankjewel voor jullie lieve reacties!
Lig sinds vrijdag al plat, helaas nog geen verbetering maar dat zal hopelijk snel komen!
bedankt voor de tips! Heel fijn!

Wat mij hielp voor m'n verstopte neus was smeren met soort vicks vaporub, misschien is dat nog een alternatief voor de neusspray. 

Meid je mag gewoon neusspray, zolang je je aan de aanbehoven hoeveelheid houd.
Dus haal die spray en gebruik hem lekker voor de nacht zodat je goed slaapt!
https://www.apotheek.nl/medicijnen/xylometazoline-voor-de-neus#mag-ik-dit-medicijn-gebruiken-als-ik-zwanger-ben-wil-worden-of-borstvoeding-geef

Terug
Bovenaan