Zwanger en griep

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben nu 6 weken zwanger en heb sinds 2 dagen een zware griep te pakken met bijna 40 graden koorts.</p><p>Nu was ik hiervoor al straalmisselijk maar nu komt echt alles er meteen uit.. Met veel moeite kan ik een slokje water binnenhouden.. totdat ik een flinke hoestbui krijg en ik weer moet overgeven. Als ik paracetamol neem daalt de koorts een halve tot hele graad voor een uurtje of twee. </p><p>Ik maak me erg zorgen, vooral over de koorts en geen drinken binnen kunnen houden. </p><p>Moet ik hiervoor de verloskundige/huisartsenpost bellen? Of hebben jullie nog tips?</p><p>Dankjewel  </p>

Je moet vooral oppassen dat je niet uitdroogt. Drink anders wat gember thee. Dit werkt heel goed tegen misselijkheid en krijg je alsnog voldoende vocht binnen. 

Ik zou inderdaad de verloskundige of de huisarts bellen om te vragen wat je kunt doen. Op het moment dat het kan, inderdaad proberen te drinken. Als het goed is heb je wel wat reserves, maar als je te lang te weinig vocht binnenkrijgt, dan ga je uitdrogen. Ik kan het weten, want heb zojuist twee dagen in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. Geen pretje, kan ik je zeggen... Overleg even met iemand die er verstand van heeft en probeer te doen wat je kunt!

Ik heb dit ook gehad toen bij 14 weken zwangerschap. Man wat was ik beroerd ook.. net wat de dames zeggen, opletten dat je niet uitdroog.

Ik voelde me uiteindelijk na 4 dagen wel wat beter.. beterschap!

Dankjulliewel voor de reacties!
Heb m'n vriend nu naar de supermarkt gestuurd voor gember, hoop dat dat helpt.
Zo niet, dan bel ik morgen de huisarts.
@JowieJW Wat naar dat je opgenomen moest worden! Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat!

En idd bij zo’n hoge koorts zeker contact opnemen met verloskundige/huisarts, zeker als t zo weinig daalt na paracetamol en je daarnaast ook niets kunt binnenhouden! 

Terug
Bovenaan