Zwanger en grote verbouwing

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>Ik ben nu 25 weken zwanger. Ik lees van alles over meiden die druk zijn met de babykamer maar die van ons moet nog gebouwd worden. We zitten midden in een grote verbouwing waarbij er een stuk bij het huis wordt aangebouwd en de hele bovenverdieping gedaan wordt. Nu is onze slaapkamer boven bijna klaar maar de aanbouw incl badkamer, wc en babykamer moeten nog helemaal gebouwd worden (we hebben beneden ook een badkamer gelukkig). Ik zit soms best een beetje in de stress want ik ben bang dat het allemaal niet op tijd af komt. Mijn man is echter een echte optimist (maar naar mijn idee niet echt reëel) en wil zo veel mogelijk zelf doen. Als ik erover begin dat we qua tijd niet gaan uitkomen wordt hij geïrriteerd en zegt hij dat het allemaal wel goed komt. </p><p>Op dit moment voel ik me lichamelijk gelukkig nog heel fit maar ik zie op tegen het verbouwen tijdens de laatste maanden van de zwangerschap en als de kleine er straks is. Ik geloof namelijk echt niet dat alles voor die tijd af is. Ik probeer het maar zoveel mogelijk los te laten, flexibel te zijn en er niet over te piekeren.</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee of evt tips..?</p>

Jaa zeker weten ik een dag voor de bevalling was dan eindelijk de kamer klaar wij zaten ook een grote verbouwing vriend die ook alles zelfde willen maar met 29 weken zwanger brak hij zijn been dus lagen we er helemaal uit we sliepen beneden geen badkamer geen slaapkamers ik heb het geluk gehad dat mijn familie wilde helpen en ik met 39 weken nog aardig uit de voeten kon mijn tip kleren optijd wassen vraag aan je ma of je ze daar mag bewaren
 En vraag hulp !!!!!!! Hedl veel sterkte

Bij ons was voor de zwangerschap alles in orde maar sliep ons meisje daarna ruim 4 mnd bij ons op de kamer ?
Dus wat ik wil zeggen maak je niet te druk het zal wel goed komen en anders kun je een bepaalde periode ook nog over bruggen door je kindje op jullie kamer te laten slapen!

Hoi
Hier ook in een monsterverbouwing. 
Morgen wordt de vloer in de woonkamer gelegd en worden er nog 2 wanden geschilderd in een kleur. Dan is beneden klaar. Onze nieuwe meubels (kast en eethoek) worden eind oktober geleverd.
Het grootste deel van de verbouwing is een dubbele nokverhoging met aanleg van een extra trap naar zolder en het vervangen van de houten kozijnen naar kunststof met houtlook. Voor de kozijnen komt volgende week een bedrijf. Voor de trap zoeken we nog iemand die dat kan. We hebben nl een vrij klein trapgat. Hopen dat er een trap gaat passen. Als de nokverhoging erop zit, zal een oud klasgenoot van mij de boel aftimmeren en afwerken. Hij zegt met 1 max 2 weken klaar te zijn. De nok zou er in november op moeten komen, maar kwamen er vorige week achter dat er überhaupt nog geen tekeningen zijn. Moesten zelf nog maar even de maten opmeten. En als de vergunning rond is, zouden zij voor de definitieve maten komen. Ik was furieus! Opdracht is in juli al gegeven! Ze hebben ons toen verzekerd dat hij er in november op zou staan, maar het is nu nog maar 2 maanden en dan is het al november. Verstrekken van de vergunning kan al 3 maanden duren. 
Ik had in het begin zoiets van: O dat komt allemaal wel goed. Maar, ik begin hem nu wel een beetje te knijpen. Ik wil niet in een verbouwing zitten met een pasgeboren baby na een keizersnee. Dam zit ik nog liever in een hotel. 
Maar, voor nu kan ik er verder niet zoveel meer mee dan afwachten en de druk op blijven voeren bij die dakkapellenboer.
Als de verdieping dan klaar is, wordt er een nieuwe badkamer gemaakt. Maar daar ben ik nog helemaal niet mee bezig!
Gelukkig is mijn man wel zo verstandig om niet help mijn man is klusser uit te hangen, maar hebben wij wel een aannemer ingeschakeld. Misschien toch maar even een ander laten zeggen dat hij het echt niet alleen kan. Wellicht kan de verloskundige je daarmee helpen....
Succes!
Liefs, Maaike

Terug
Bovenaan