Zwanger en Handbal

Hallo,

Zijn er dames die zoals ik nog actief doen handballen?

Mijn verloskundige heeft gezegd dat ik tot 7 mndn mag mee doen. (Zolang ik me er happy bij voel) Mijn kindje zou volledig beschermt zijn in mijn buik. Dus ook voor valworpen.

Ik ben op dit moment 10.5 week zwanger. Vanuit het publiek krijg ik opmerkingen dat ik ermee moet stoppen. De dames vanuit het team laten de keuze aan mij over.

Mijn positie is Cirkel. Dus ik krijg toch wel de meeste "klappen". Ik speel op redelijk hoog niveau handbal.

Ik zie zelf nog niet echt het gevaar..... In een wedstrijd denk ik er ook niet aan om voorzichtig te doen.  

Hebben jullie hier een mening in of juist ervaring mee???

Heey!

Ik denk dat jezelf wel voelt tot hoeverre je kunt gaan!
Zodra je ergens last van krijgt (evt harde buiken of kramp enz) dat is het teken om te stoppen..
Zelf zou ik wel uitgaan kijken voor hard vallen of ballen die op je buik komen maar dat is ieder voor zich..

Zolang het dus nog goed voelt gewoon doen en bovendien is sporten ook gezond he..

Veel liefs en succes!

xxx ssuss

Hoi Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met handbal wel met softbal (zeg maar honkbal voor meiden) ik ben zo rond week 16 mee gestopt. Ik speel korte stop en daar ben je erg actief en moet je mensen uittikken op of voor de honken. Dit heeft soms botsingen en slidings en val partijen  tot gevolg ik voelde me daar zelf op een gegeven moment niet meer prettig bij. Ik merkte ook dat mijn reacties agresiever werden naar de tegenspelster als ze tegen me aanliepen of een por gaven. Van de geslagen of gegooide ballen was ik helemaal niet angstig, ik bedoel ik speel best een leuk spelletje softbal (al zeg ik het zelf ;)  en zal daardoor niet zo snel een bal in mijn buik krijgen of zo. was puur de interactie tussen mij en andere speelstres waar ik ongemakelijk van werdt. Merkte wel dat mijn team genoten voorzichter worden daar wordt je dan zelf ook iets onzekerder door. Ook de vermoeidheid bij 2 keer in de week trainen  speelde me parten. Te meer ook omdat ik rechtstreks van uit mijn werk door ging en dan vaak met ff snel een tosti als avond eten moest doen...ook niet zo heel tof. Ik wilde juist goed en gezond eten ipv die snelle hap...

ik ben al heel vroeg (in de 16de week) begonnen met een zeer lichamelijk veel eisende soor yoga. zodat ik toch nog 1 x in de weerk lekker met mijn lijk bezig was

dus tja eigenlijk echt advies geven kan ik je niet al met al gewoon  lekker doen waar jij je goed bij voelt! enne al is't soms moeilijk om even je team "in de steek"   te laten.... tis wel voor goed doel!

Ik ga over een maandje ongeveer bevallen en kan niet wachten om, zodra het nieuwe seizoen begint in maart weer lekker fanatiek te gaan ballen :)

succes in de competitie en geniet van het wondertje in je buik

liefs lot

hihi trouwens sorry voor de type fouten, er is een glas sap over mijn toetsen board heen gegaan en sinds dien plakt alles een beetje aan elkaar blijft hangen waardoor er toetsen over geslagen worden of extra getypt staan en lijkt het wel alsof tie volledig de weg kwijt is :)

Hi,

Ik heb er geen ervaring mee. Ik voetbal zelf, maar heb dit sinds ik zwanger ben niet meer gedaan. Het seizoen is net begonnen, ben nu 23 weken zwanger.
Ik vind het zelf toch niet zo'n prettig idee dat je op je buik kan vallen of dat iemand tegen je buik botst.
Het kindje zit wel goed beschermd, maar als ik op internet de tips voor sporten lees, raden ze contactsporten toch echt af. Mijn gyneacoloog vond het ook verstandiger om niet te voetballen.
En aangezien handbal een hardere sport is (wat betreft contact met tegenstandsters) zou ik het achterwegen laten.
Want wat is nu uiteindelijk een seizoen niet sporten ten opzichte van een gezond kindje.

Gr. Nicole

Terug
Bovenaan