zwanger en hasimoto

hoi hoi

ik vroeg me af of hier meerder moeders zijn die hasimoto of een te langzame schildklier hebben?
ik ben nu 5 weken zwanger en na de vorige zwangerschap kan ik erachter ik ik hasimoto had gelukkig verder gezonde meid nu maar vroeg me af hoe jullie ervaringen zijn? moesten jullie extra medicatie? en ook vaker naar de internist?
 
Hoi Sparkel,

Ik ben helaas nog niet zwanger, maar heb een trage schildklier. Daardoor ben ik minstens 2x per jaar onder controle bij de internist en slik ik dagelijks medicijn. Mocht ik weer zwanger zijn dan is er vaker contole door de internist. (in juni een mk gehad)

Het is erg belangrijk om als je weet dat je zwanger bent ook de internist hiervan zsm op de hoogte te stellen. Ivm bijstellen van medicatie

Groetjes Anne
 
Hoi Sparkel.

Ik ben moeder van twee kids en zwanger van de derde. Ik heb vanaf jongs af aan al hashimoto. Ik loop bij de gyn en word goed in de gaten gehouden. Ik heb controle nodig voor mijn hashimoto. Door de zwangerschap kan het zijn dat je medicatie niet genoeg is en verhoogd moet worden. Dit houden ze bij door regelmatig bloed te prikken. Ook word de baby na de geboorte gecontroleerd op antistoffen.

Controle is dus heel belangrijk.

groetjes liesje
 
Terug
Bovenaan