Zwanger en herken mezelf niet meer

<p>Hoi dames,</p><p>Ik ben bijna 34 weken zwanger van mijn eerste kindje en ben er blij met de zwangerschap. En kijk erg uit naar haar komst, Alleen ik herken mezelf totaal niet meer, ik heb op het moment nergens geen zin meer in ( ook niet om met vriendinnen leuke dingen te doen) . En irriteer me mateloos aan mijn man. hij drinkt elk weekend enorm veel en is vaak dronken , voor mijn zwangerschap dronk ik altijd een borrel mee en had ik hier minder last van , maar ik merk gewoon dat ik niet veel meer van hem kan hebben en om het minst geringste barst ik in tranen uit. Het lijkt steeds erger te worden. Is dit normaal? En hebben meer dames hier last van (gehad)? En heeft misschien iemand tips? Alvast bedankt :). </p><p> </p>

Dat jouw man elk weekend dronken is lijkt me niet helemaal normaal, zeker niet zover in de zwangerschap, want wat als er iets met je gebeurt en je met spoed naar het ziekenhuis moet? 
Het geen zin meer hebben in afspreken en emotionele is volgens mij volkomen normaal. Je krijgt steeds meer behoefte voor jouw kleine wereldje met man en kindje en meer afspreken komt wel weer na de bevalling. Daarbij doen je hormonen ook veel. 
Als je je veel stoort aan je man zou ik dat wel bespreekbaar maken want misschien heeft hij geen idee en dan kan hij er misschien meer voor je zijn. 
Succes met de laatste loodjes!! 

Pfoe, helaas zo herkenbaar. Ik ging van een heel nuchter persoon die bijna nooit huilde, naar een emotioneel wrak.
Zo reed ik laatst ergens en wegens wegopbreking moest ik keren. De meneer achter mij vond het niet snel genoeg gaan en begon te toeteren en zn middel vinger op te steken. Man, wat moest ik janken... en waarom?!? Damn hormonen!
Ik heb me laten vertellen dat dit normaal is en een paar weken na de bevalling weggaat.
It sucks, maar we doen het er maar mee...

Wat heftig dat je man zón alcohol probleem heeft! Die emoties zijn ook wel voorspelbaar als je in zo'n situatie zit. Heb je wel iemand waarmee je kan praten?
Hoop dat het snel goed komt!

Ik haak ook op alles af wat maar te maken heeft met sociale activiteiten. Geen zin in.. nergens in ? lekker thuis in Mn hut en alles gaat toch over die zwangerschap tegenwoordig als ik met mensen praat. Spuugzat ben ik ervan ... soms nog wat mensen thuis en dat is prima maar het ondernemen komt later wel weer. 
Zou me meer zorgen maken om je man.. dat is niet ok. Zou eens een goed gesprek met hem aangaan! 

Terug
Bovenaan