Zwanger en hond laten wennen

<p>Beste dames , </p><p>Ik ben 32 weken zwanger van mijn eerste kindje ?. En kijk erg uit naar haar komst. Ik heb een hondje van bijna 8, ze is ontzettend lief voor mij mijn partner en iedereen die ze kent. Alleen er is een probleem, mijn hondje is niet heel kindvriendelijk , als ze kindjes tegen komt op straat begint ze heel hard te blaffen. En ook kindjes van familie en vrienden laat ik liever niet in haar buurt. Opzich doet ze niks tegen de kindjes alleen blaffen. Maar als de kindjes een onverwachte beweging maken of gaan kruipen/ gillen dan reageert ze aanvallend. ( Blaffen en er hard naartoe rennen). Ik krijg heel veel negatieve reactie"s van mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik haar straks beter weg kan doen als de kleine er is. Natuurlijk wil ik dit niet want voor ons is ze een schat van een hond en ik heb haar al bijna 8 jaar. Heeft iemand tips of adviezen voor me hoe ik haar er het beste op kan voorbereiden of ermee om kan gaan straks?. Alvast bedankt voor jullie reacties </p>

Onze hond vond kinderen ook heel spannend. We hebben haar de hele zwangerschap overal bij betrokken. Verteld dat er baby's in mijn buik zaten, ze mocht op de babykamer snuffelen en ik heb haar ook aan mijn buik laten snuffelen enzo. Onze kinderen zijn overleden, dus ik weet niet hoe het met levende kinderen was gegaan, maar onze hond was super lief voor ze. Onze zoons zijn nog een poosje bij ons thuis geweest en de hond ging constant zelf naar boven. Ze wilde heel graag elke keer gaan kijken. Ze heeft ze gekust en aan ze gesnuffeld. Sindsdien gaat het met andere kinderen ook veel beter. Vooral met ons jongste buurmeisjes is ze dikke maatjes. Mijn advies dus: betrek de hond overal bij. Ook nadat je bevallen bent. Laat haar evt bij je in het kraambed. Blijf haar aandacht geven. Hondjes kunnen je enorm verbazen ?

Hoi,
Hier ook 32 weken zwanger en een hond. Ik vind het zelf ook erg spanned. Die van ons gaat goed met kinderen. Ik ben alleen bang dat ze erg beschermend gaat worden. Dat is ze nu al. 
Het advies wat ik je kan geven is idd haar overal bij betrekken, en eventueel probeer contact te zoeken met een hondenschool. Die kunnen vast goede tips geven over gedrag en hoe te corrigeren als dit nodig is. 
Succes!

Herkenbaar! Mijn hond is bang voor kinderen, en onze baby is nu 11 weken..
Ze is vooral bang voor kindjes die ze niet kent, ze bewegen te snel en onverwacht en reageert dan precies zoals jou hond, blaffend er op af rennen..
Tijdens mn zwangerschap veel over de baby gesproken..
Tijdens de bevalling was ze bij mn zus. Toen ik thuis kwam was ik boven. Het vieze mutsje lag in haar mand, due heeft ze eerst besnuffeld en daarna is ze boven wezen kijken. Ze vond het spannend..
Nu gaat het helemaal prima! Ze komt vaak ff kijken, mn zoon krijgt af en toe een lik en het is helemaal goed??

Ik snap dat je het spannend vindt.  Wat de anderen al zeggen,  betrek je hond overal bij. Laat hem alles zien en besnuffelen ook straks als de baby er is. Je kan ook voordat hij je baby gaat zien iets laten ruiken wat naar de baby ruikt. Bijv. een doek die gebruikt is bij het afdrogen van je baby of een paar gedragen kleertjes. Het schijnt ook dat als je hond aan een vieze luier van je baby heeft geroken, hij de baby sneller accepteert. 
Hoe je hond erop gaat reageren kun je helaas niet voorspellen. Misschien is hij straks tegen jullie kindje wel heel lief of wil hij er niks van weten. Geef hem iig de tijd om te wennen en zorg dat je ze nooit alleen in een ruimte laat. Blijf je hond ook genoeg aandacht geven straks als de baby er is. 

Ik snap dat je het spannend vindt.  Wat de anderen al zeggen,  betrek je hond overal bij. Laat hem alles zien en besnuffelen ook straks als de baby er is. Je kan ook voordat hij je baby gaat zien iets laten ruiken wat naar de baby ruikt. Bijv. een doek die gebruikt is bij het afdrogen van je baby of een paar gedragen kleertjes. Het schijnt ook dat als je hond aan een vieze luier van je baby heeft geroken, hij de baby sneller accepteert. 
Hoe je hond erop gaat reageren kun je helaas niet voorspellen. Misschien is hij straks tegen jullie kindje wel heel lief of wil hij er niks van weten. Geef hem iig de tijd om te wennen en zorg dat je ze nooit alleen in een ruimte laat. Blijf je hond ook genoeg aandacht geven straks als de baby er is. 

Terug
Bovenaan