Zwanger en hooikoorts...

Zijn hier ook dames die zwanger zijn én last hebben van hooikoorts?????
Ik vrees het ergste dit jaar, afgelopen week hebben we een paar mooie dagen gehad en ik ben er gewoon ziek van! Nu moet ik zeggen dat ik het best erg heb, ik slik altijd medicijnen maar die hebben eigenlijk geen effect. Ja de oogdruppels wel : ).
Ik loop al jaren bij de huisarts en elk jaar vraag ik weer iets nieuws maar helaas. Van pillen tot prikken, van hormonen tot zware neussprays, zalfjes en noem maar op...  Nu blijkt dus dat je slijmvliezen tijdens de zwangerschap extra gevoelig zijn.
Ik heb ook gezien dat ze in Rotterdam een speciale hooikoortspoli hebben. Moet ik volgend jaar maar eens heen denk ik.  
Hoe gaan jullie hiermee om????????????????? Ik denk dat ik veel binnen zit deze zomer...... : (

Hoihoi,

Nou hier nog zo'n geval van hooikoorts... Wordt er niet goed van... Had eindelijk vorig jaar een goed middel gekregen van de huisarts (werkte wel niet 100% effectief maar met neusspray en oogdruppels ernaast had ik weinig last) maarja, dan ben je zwanger en mag je niets gebruiken. Bij de oudste had ik juist minder last van de hooikoorts, nu lijkt het wel of ik extra last heb. Gelukkig geven ze morgen regen dan kan ik er daarna weer een paar daagjes beter tegen.

Ik gebruik nu pollisan tabletjes van de drogist en cromoglicaat neusspray van de huisarts. Dat laatste mocht eigenlijk niet, maar heb op internet gezocht en daar staat de recentste bijsluiter en mag het wel. Al met al is het op die manier wel te doen, hoef niet perse binnen te blijven...

Waarom ga je nu anders niet naar die poli? Of bel je even? Zij hebben vast ook ervaring met vrouwen die zwanger zijn. Het is toch geen doen om tot september binnen te zitten?

Groetjes en succes ermee!

Jo

Hier ook een zwangere met vreselijke hooikoorts. Ik heb zo'n 9 maanden per jaar last en ook tijdens deze zwangerschap is het heftiger dan normaal.
Er zijn wel een aantal hooikoortstabletten die je mag gebruiken tijdens de zwangerschap, heb de vorige keer ook 1 voorgeschreven gekregen, maar die werkte bij mij niet. Toen ben ik toch maar weer de normale tabletten gaan slikken(cetirizine). Daarvan is te weinig onderzoek gedaan, om de te bepalen of deze invloed hebben op de zwangerschap, maar de gegevens die er zijn zijn gunstig. Ook deze keer ben ik het gewoon blijven gebruiken. Heb het wel zolang mogelijk uitgesteld, maar niet slikken is echt geen optie.
Daarnaast heb ik neusspray en oogdruppels(allebei natriumchromoglicaat). Alleen ben ik vaak zo vol, dat de neusspray er gelijk uit loopt en de oogdruppels gebruik ik alleen als ik last heb van mijn ogen.
Al met al nies ik nog heel wat af en vliegen de tissues de deur uit....Maar dat gaat eigenlijk elk jaar zo :)

Nou sterkte ermee,

groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan