Zwanger en huisdieren

Tja zwanger en huisdieren...
Laat ik voorop stellen dat mijn dieren mijn alles zijn.
Heb 2 katten, deze leven als wij weg zijn en s'nachts boven.. Ze kunnen niet buiten aangezien mijn buren dan jongste al een keer met een schop heeft proberen te slaan, gelukkig niet raak...
Ook heb ik nog een Vlaamse reus...voor hoelang weet ik niet aangezien er in paar maanden tijd 2 zijn gestorven wegens onbekende oorzaak....
Daar komen nog 2 honden bij... Een kruising stabij x terriër van 2 jaar die ontzettend druk is en een Bull mastiff van 9 maanden....
Nu is het zo dat ik op dit moment de kracht er niet voor heb om met beide honden tegelijk te lopen..voornamelijk vanwege de Bull mastiff.

Vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben...de hond gaat uiteraard naar cursus zijn we druk mee bezig...
En mag ik het konijnenhok eigenlijk wel schoonmaken? Kattenbakken niet dat weet ik...

Liefs
 
Kattenbak kan je beter niet zelf verschonen, of (als het echt niet anders kan) met handschoenen en je handen goed wassen. Konijnenhok weet ik niet zeker, maar zou in ieder geval heel goed mijn handen wassen na het verschonen.

De puppycursus kan goed helpen, maar je moet echt heel consequent zijn en niet, zoals wij, dingen door de vingers zien. Dan krijg je dus een hond die zich binnen heel goed gedraagt maar buiten echt een ramp is. Wij hebben de hond ook laten castreren met een jaar. Scheelt ook wel wat. (onze twee katten zijn trouwens ook geholpen). En ervaring leert dat jongen honden tot een jaar of twee nog steeds puberen en dus af en toe strontvervelend kunnen zijn.

Mijn vriend en ik hebben de afspraak dat hij de hond ’s ochtend en ’s avonds uitlaat. Dan doe ik alleen ’s middags een kort rondje voor zijn behoeftes. Ook verschoont mijn vriend de kattenbak. Maar goed, dat is dan ook het enige wat hij moet doen.

Er valt prima te leven met een huis met dieren en zwanger zijn. Het scheelt wel enorm als iemand in je omgeving je ermee helpt.

p.s. Zorg er wel voor dat de katten straks niet bij de baby kunnen op onbewaakte momenten. Die vinden zo’n klein warm ding heerlijk om naast of op te gaan liggen. Bij ons staan alle klinken alvast omhoog.
 
Heey

Bedankt voor je reactie...de kattenbak doe ik sowieso niet...meestal doet mijn moeder dat, deze week zal mijn vriend het toch echt zelf moeten doen...
De katten komen alleen bij ons op de slaapkamer...en gaan inderdaad vaak bovenop me liggen...vind het wel heel erg dat ze niet naar buiten kunnen hoor bij ons...ze willen zo graag maar helaas kan het niet door kattenhaters bij ons in de straat...
Andere kamers weten ze heel goed dat ze daar niet mogen komen en doen ze dus ook niet, heel apart...

Wat betreft de hond zijn we inmiddels alweer aanbeland bij de volwassen cursus...dus gaat nu leren los te lopen....

Wat ik wel wil gaan doen is zodra ik de kinderwagen heb, oefenen met naast de kinderwagen lopen... Zodat ik straks wel normaal kan lopen...
Lijkt raar om met een lege kinderwagen te gaan lopen, krijg ook regelmatig te horen 'dat doe je toch niet' of jij bent gek. Maar lijkt mij de beste manier...
 
Haha..ja dat ga ik ook doen zodra de kinderwagen wordt bezorgt. Mijn moeder zei “Straks denken al die mensen; “Awwh guss, moet je die arme gekke vrouw zien met haar lege kinderwagen”. Maar ik denk dat mensen het wel zullen snappen als je er met een dikke buik achter loopt.
Succes met je de hond en de cursus.

Hoop dat jullie het een stuk beter doen dan wij ;-).
 
Hey,

ik heb zelf ook konijnen, maar ik verschoon die met handschoenen aan. en daarna goed wassen. net zo als in de tuin werken.

wel fijn dat jou katten niet op de andere kamers komen, mijn katten kwamen dat wel en willen nu dus de hele tijd op de babykamer. daar zit wel de deur dicht dus kunnen ze er niet op. en ze hebben nog een paar weken de tijd om aan dat idee te wennen. gelukkig.

voor de hond, loopt mijn man ook 's ochtends en 's avonds en ik alleen een klein rondje of zelf alleeen maar voor op het veldje. ik heb een bouvier van een jaar en die kan ook aardig trekken nog. maar dat is op de ene dag wel heel erg en de andere dag gedraagd ie zich voor beeldig. dus ik denk dat het gewoon een beetje puberen is.

ben wel benieuwd hoe alle beesten zullen reageren op de kleine.

succes..
 
@panini haha bij ons loopt ook echt een vrouw die gek is met een kinderwagen vol poppen en knuffels....dus mijn moeder zei dat ik dan wel samen met haar kon gaan lopen haha...

@nanda daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar... De mastiff is sowieso al heel beschermend tegen over mij en een dikke knuffelbeer, ligt ook altijd met zijn hoofd op mijn buik. Ben 15 week zwanger dus ben benieuwd wat ie doet als ie binnenkort een schop krijgt haha...

De mastiff is het probleem dat ie eerst doorloopt en dan ineens bedenkt dat ie toch maar moet blaffen en doen naar anderen dus je staat in 1 ruk anders om met een mastiff op zijn achterpoten...
Raar beestje...
Hoop dat ik em straks fatsoenlijk heb lopen haha
 
Ik herken het van een hond te hebben. We hebben een engelse stafford van bijna 3 jaar. Die behoorlijk kan trekken als het moet.
We zijn altijd al wel consequent geweest. Daar ben ik niet bang voor.
Maar met rondjes lopen ziet hij van alles en wil er naar toe sprinten. Hier heb ik een hekel aan, want hij heeft zoveel kracht dat hij mij eventueel uit evenwicht brengt en ik kan gaan vallen.
Ik ben zelf nu 37+2 weken en heb 'm gigantisch kort aan de lijn. Hij mag van mij alleen plas en poep doen en gewoon lopen. Maar onverwachte schietingen richting vogels of andere dieren voorkom ik hier dus mee. Manlief loopt 's morgens en na de warme maaltijd een grote ronde. De rest doe ik, maar dan kleinere rondjes.
Dus de lijn kort houden en duidelijk laten merken aan je bull mastiff dat je daar niet van gedient bent, als hij trekt!! Succes...
 
Heel goed dat je de kattenbak zelf niet doet. Hier worden ze ook door mijn man gedaan. Met Dettol, dat doodt zo'n beetje alles. Besmettingsgevaar met binnenkatten is vrij klein, omdat die over het algemeen geen rauw vlees eten. Maar beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg! De parasiet die in kattenontlasting kan zitten en toxoplasmose veroorzaakt heeft 48 uur nodig om te rijpen en schadelijk te worden buiten het lichaam van de kat. Dus als om de dag de drollen geschept worden, is er niets aan de hand.

Het konijnenhok kun je zonder problemen schoonmaken. Konijnen hebben geen schadelijke stoffen in hun ontlasting. Het enige waar je wel mee uit moet kijken is de amoniak in de urine. Die kan schadelijk zijn bij inademen. Dus zolang de kooi regelmatig verschoond wordt is er niets aan de hand. Ik doe zelf ook onze caviakooi. Wel met handschoenen en naderhand ontsmet ik wel altijd nog even mijn handen. Nogmaals, beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg ;)
 
Terug
Bovenaan