Zwanger en in de steek gelaten

Ik (34) heb een aantal jaar een prachtige relatie gehad met mijn ex-vriend (36), die helaas 2 maanden terug plots door hem beeindigd is. Hij trok zich steeds meer terug en bleek in een persoonlijke crisis beland te zijn. Hij kon geen dankbaarheid en liefde meer voelen of geven zei hij. Hij wilde plots stoppen met zijn goedlopende bedrijf, relatie, etc. en wilde weg van alles en iedereen. Hij wilde een wereldreis gaan maken en andere mensen gaan inspireren om het beste uit hun leven te halen. Die avond dat hij mij dit vertelde is hij gelijk ook uit huis vertrokken en heeft mij verbijsterd achter gelaten.

Een paar dagen later kwam ik er achter dat ik 5 weken zwanger was. Hij was hier totaal niet blij mee (terwijl we allebei altijd een sterke kinderwens hadden, maar hier nog niet “actief” mee bezig waren). Hij gaf aan dat het hem nu niet goed uit kwam, hij wilde het niet. Toen hij vroeg wat ik wilde antwoorde ik dat hier heel graag samen voor wil gaan, dit kindje is immers in liefde gecreerd, maar ik kan hem uiteraard niet dwingen dus als hij het echt niet wil dan zou ik er alleen voor gaan. Dat vond hij zeer egoistisch van mij dat ik het desnoods alleen op wil voeden, want in zijn beleving hoort een kind een moeder EN een vader te hebben. Daarna is hij boos weggegaan.

Een week daarna kwam hij weer langs en ging het iets beter met hem. Ik kon een redelijk goed gesprek met hem voeren en we hebben samen nog een zwangerschapstest gedaan. Hij glunderde van blijdschap en hield zijn hand op mijn buik. Een paar dagen erna liet hij mij weten dat hij het toch niet wilde. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord. Ik heb een paar weken daarna zijn spullen laten ophalen door zijn ouders, want ik was het zat om in onzekerheid te blijven en had steeds meer het gevoel dat ik voor mezelf en de kleine moest kiezen.

Situatie nu: ik ben nu 14 weken zwanger, ik heb nu al 2 maanden geen contact meer met mijn ex. Hij is niet gestopt met zijn bedrijf, ook geen wereldreis en hij heeft zijn leven weer opgepakt alsof er niks gebeurd is. Kortom, vooral met zichzelf bezig. Ik voel mij erg verdrietig en nog steeds vol onbegrip. Voor mij voelt dit als een onwerkelijke nachtmerrie en een uiterst zorgerlijke en verdrietige situatie met een onwaardig einde.

Ik vraag mij af of er meiden zijn die in een soortgelijke situatie zitten / hebben gezeten en wat jullie er aan doen / hebben gedaan om de draad weer op te pakken? Hoe raap je jezelf weer bijeen nadat je toekomstbeeld en verwachtingen uiteen gespat zijn en je je nu alleen moet voorbereiden op het aanstaande ouderschap? Ik loop inmiddels bij een psycholoog en ik heb verder lieve vrienden en familie (inclusief de ouders van mijn ex-vriend) waar ik veel support van krijg.
 
Jeetje meid, zit niet in die situatie maar wilde je wel even sterkte wensen. 
Zijn natuurlijk geen goede woorden voor maar knap van je hoe je het aan pakt, hopelijk voel je je straks met je kindje gewoon een gezin! Er staat nergens geschreven dat dat een vader en moeder moet zijn. Maar snap het ideaal beeld. Ik ben voornamelijk alleen door mijn moeder opgevoed in samenwerking met opa en oma en heb nooit wat gemist! Succes!!
 
Ik werd zwanger op mijn 16e en kreeg uiteindelijk 3 kids met de zelfde paps.
Mijn 4e kindje heeft een andere vader' toen ik erachter kwam dat ik zwanger was' was ik al 13 weken.
Het enige wat mijn ex zei was kind eruit of ik eruit (mijn antwoord was doei)
Inmiddels heb ik al 8 jaar een nieuwe partner' en mijn kids zien hem als hun vader.
Nu ben ik 7 weken weken in verwachting van een tweeling en met de kids is het ook goed gekomen.
En ik ben zelf ook opgegroeid met een stiefvader en ik had me geen beter vader kunnen bedenken.
Dus als hij het niet wilt' dan ben ik bang dat je er niet veel aan kan doen.
Maar dit had ook kunnen gebeuren als jullie nog samen waren geweest' het zegt altijd wat over de persoon vind ik persoonlijk.
 
Beste Evan,

Wat erg allemaal om dit mee te maken lijkt mij.

Je moet nu vorall an je zelf en je toekomstig kind denken. Wij vrouwen zijn van natur heel sterke wezens.

Voor jouw is het nu van belang om je volledig op jouw en je kindje te focussen.

Je kan ook zonder partner een kind opvoeden.

Ik heb zelf ook 3 kinderen mijn oudste 2 heb ik ook heel lang zelf opgevoed, tot ik mijn huidige partner heb ontmoet.

War ik nu ook een zoontje van 16 maanden mee heb.

Ik wens jou heel veel sterkte en succes voor je toekomst vergeet aub niet een man die jouw zwanger in de steek laat verdient jouw niet hij verdient het niet eens om over tijd te verspillen laatst staan om an te denken.

Groetjes

 

L.M

 
 
Hoe gaat het nu een paar maanden later? 
Ik (37) zit in een Zelfde situatie vandaar.  Ik ben pas 9 weken zwanger en ook mijn partner wil geen kinderen, maar ik ga het houden. 
 
Terug
Bovenaan