Zwanger en in de steek gelaten

Lieve allemaal,

Ik ben nu 17 weken zwanger. Na een 8 jaar durende "vriendschap" waarin we uiteindelijk ook meerdere malen het bed hebben gedeeld ben ik nu in verwachting van een kindje van hem. Achteraf blijkt hij een gezin te hebben, iets waar hij altijd over gelogen heeft tegen mij. Ik ben enorm teleurgesteld door alle leugens en mij willen duwen richting abortus, wat ik zeker niet ga doen! maar wat ik veel erger vind.. hij wil niks met het kindje te maken hebben, het moet geheim blijven, niemand mag weten dat hij de vader is zijn zijn woorden. Ik sta er alleen voor, mijn familie is een enorme mentale steun maar ik voel soms zoveel verdriet tegenover mijn toekomstige kindje en zwangerschap. Ik voel me soms zo alleen hierin ondanks de steun van hen. Ik heb het gevoel dat ik niet voldoende geniet van mijn zwangerschap ondanks dat mijn kinderwens altijd enorm groot is geweest. Ik denk veel na, hoe ik alles het beste kan aanpakken, financieel, fysiek, mentaal, ik maak me soms zoveel zorgen. Zou graag in contact komen met dames of een dame die ook in deze situatie zit(ten). Iemand om dit mee te delen, iemand die weet hoe dit is, misschien eens wat leuks te doen met elkaar. In positiviteit staan met elkaar. Alle berichtjes zijn welkom ♡

Liefs layla

Hey Layla,
Wat ongelooflijk naar!
Het is logisch dat je even niet geniet. Na zoiets heb je een soort rouwproces. Je bent de relatie die je dacht te hebben kwijt. En bent jarenlang keihard voorgelogen. Je mag best even de ruimte nemen om dit te verwerken.
Wettelijk gezien heeft de biologische vader wel degelijk een allimentatie plicht. Nadat hij jouw zo heeft behandeld ben je hem echt niets verplicht.
Ik hoop dat je inderdaad iemand vind om het mee te delen!

Hallo lieve mama 
ik wou je graag dit berichtje sturen, en je toch laten weten dat je een top moeder zal worden!
dit is een lastige situatie eerst je beste vriend waarvan je denkt dat je alles weet en het erna niet eens zo blijkt te zijn je dacht dat het misschien wel iets had kunnen worden hartverscheurend maar je word er sterker van 
volg je hart en weet dat moeder zijn het mooiste is wat er bestaat en niet iedereen dit kan wensen en financieel etc, ja misschien zal het op sommige momenten hard zijn maar de band die je daarvoor terug krijgt met je kindje ga voor jezelf op een rijtje zetten inkomsten - uitgaven en maak zo een budget vraag altijd je familie om raad ookal komen soms de dingen hard aan of verwacht je familie andere dingen van je wees eerlijk en spreek je gevoel uit het is fijn dat je altijd bij iemand terecht kan
en over je "beste" vriend gesproken.. ookal heeft hij zijn gezin hij weet dat jij een kindje verwacht wat van jullie is dus ook van hem hij de vader is waar hij altijd aan zal blijven denken en dat hij zegt dat niemand dit mag weten dat maakt helemaal niks uit HIJ weet het en later als hij hem-haar tegenkomt zal hij vast en zeker spijt hebben dus het is misschien beter om nog eens een goed gesprek samen te hebben als jullie daar allebij voor open staan 

dikke knuffel ❤️

Lieve dames, 
Wat een ontzettend lieve reacties al op dit moment. Ik ga hem binnekort nog even zien, ik zal het gesprek aan gaan omtrent het spijtgevoel waar hij zijn leven lang mogelijk mee zal zitten. Op dit moment heb ik niet het idee dat hij het echt zo ervaart maar dat is mijn interpetatie gezien hij zo duidelijk aandringt op hoe hij dit allemaal er niet bij kan hebben in zijn leven..  ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand, welke man dan ook, zijn leven kan leven zonder dat hij er ooit aan zal denken. Misschien is het een goed idee dit in alle openheid nog eens aan te kaarten bij hem, het is zijn eigen keuze maar wat doet het op de lange termijn met je.. heb je daar echt over nagedacht.. zoiets.. anderzijds voel ik mij niet verantwoordelijk voor zijn emoties hierbij maar toch.. denk dat het goed is dat hij hier echt goed over nadenkt want ik weet ook niet hoever ik er voor open sta als hij ineens toch om het kindje gaat vragen. Het is voor mij of je hebt een bepaalde rol in zijn leven of gewoon helemaal niet. Tot het kindje er ooit zelf om zal vragen natuurlijk, voor mijn kindje heb ik alles over om dan het contact tussen hen te stimuleren indien gewenst. ik heb zoveel liefde om te geven aan mijn toekomstige kindje en zal sterk zijn no matter what. het feit dat ik hem nog tegen zal komen op een dag in de toekomst voelt lastig, en ik zal er niet aan ontkomen gezien hij bekend is in de muziekwereld en zijn naam op feesten, flyers ed allemaal voorbij komt. het nu al liegen tegen mijn (beste) vrienden vind ik vreselijk maar ik heb het hem beloofd dat ik niks zal zeggen.. voor nu maar beter ook denk ik zo.. hoe erg ik het ook vind.. en ik geloof altijd dat de waarheid ooit boven water komt.. ik zal dit ook met hem bespreken, misschien lucht het op en kan ik het na ons gesprek echt loslaten. Een relatie met hem heb ik nooit gewilt, maar we zijn al zo lang vrienden, ik zou nooit de boze moeder uit willen hangen ondanks alle boze en frustrerende emoties die ik in mezelf voel. Het feit dat dit een geheim moet zijn doet mij het meest maar ik zal nooit niet eerlijk zijn tegen mijn kindje als hij vraagt wie zijn vader is. Daar zal ik nooit tegen liegen. Bedankt al voor jullie lieve reacties, meer tips en reacties zijn altijd welkom. En mogelijk nog meer mama's die ik hiermee kan helpen dat zij niet de enige zijn, of dat ik met hen in contact kan komen om te delen hoe zij bepaalde dingen doen. 

Liefs!
Layla

Lieve jullie,

ontzettend lieve reacties al op dit moment. Ik ga hem binnekort nog even zien, ik zal het gesprek aan gaan omtrent het spijtgevoel waar hij zijn leven lang mogelijk mee zal zitten. Op dit moment heb ik niet het idee dat hij het echt zo ervaart maar dat is mijn interpetatie gezien hij zo duidelijk aandringt op hoe hij dit allemaal er niet bij kan hebben in zijn leven..  ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand, welke man dan ook, zijn leven kan leven zonder dat hij er ooit aan zal denken. Misschien is het een goed idee dit in alle openheid nog eens aan te kaarten bij hem, het is zijn eigen keuze maar wat doet het op de lange termijn met je.. heb je daar echt over nagedacht.. zoiets.. anderzijds voel ik mij niet verantwoordelijk voor zijn emoties hierbij maar toch.. denk dat het goed is dat hij hier echt goed over nadenkt want ik weet ook niet hoever ik er voor open sta als hij ineens toch om het kindje gaat vragen. Het is voor mij of je hebt een bepaalde rol in zijn leven of gewoon helemaal niet. Tot het kindje er ooit zelf om zal vragen natuurlijk, voor mijn kindje heb ik alles over om dan het contact tussen hen te stimuleren indien gewenst. ik heb zoveel liefde om te geven aan mijn toekomstige kindje en zal sterk zijn no matter what. het feit dat ik hem nog tegen zal komen op een dag in de toekomst voelt lastig, en ik zal er niet aan ontkomen gezien hij bekend is in de muziekwereld en zijn naam op feesten, flyers ed allemaal voorbij komt. het nu al liegen tegen mijn (beste) vrienden vind ik vreselijk maar ik heb het hem beloofd dat ik niks zal zeggen.. voor nu maar beter ook denk ik zo.. hoe erg ik het ook vind.. en ik geloof altijd dat de waarheid ooit boven water komt.. ik zal dit ook met hem bespreken, misschien lucht het op en kan ik het na ons gesprek echt loslaten. Een relatie met hem heb ik nooit gewilt, maar we zijn al zo lang vrienden, ik zou nooit de boze moeder uit willen hangen ondanks alle boze en frustrerende emoties die ik in mezelf voel. Het feit dat dit een geheim moet zijn doet mij het meest maar ik zal nooit niet eerlijk zijn tegen mijn kindje als hij vraagt wie zijn vader is. Daar zal ik nooit tegen liegen. Bedankt al voor jullie lieve reacties, meer tips en reacties zijn altijd welkom. En mogelijk nog meer mama’s die ik hiermee kan helpen dat zij niet de enige zijn, of dat ik met hen in contact kan komen om te delen hoe zij bepaalde dingen doen. 

Liefs!

Terug
Bovenaan