zwanger en ingreep bij tandarts

hallo allemaal,

Sinds zondag weet ik dat ik zwanger ben van ons 1e kindje.

Nu heb ik a.s. donderdag een afspraak bij de tandarts om verstandskiezen te laten trekken. Zou dit kwaad kunnen ivm de zwangerschap? ik zal vanmiddag voor alle zekerheid ook even de tandarts zelf bellen.
 
heyyy janne van harte met je zwangerschap ik ben zelf 25weken zwanger van me 2e kindje ik moest bij me eerste kindje ook naar de tandarts en ik had toen wel gezegd dat ik zwanger was en daar houd hij dan ook rekening mee dus het is goed om het van te voren even te vertellen dat je zwanger bent meestal weet hij of zij dan ook wat hij wel en niet kan doen en vooral omdat je je verstandskiezen moet laten trekken dus ik zou zeggen overleg met de tandarts en heel veel geluk en plezier met je zwangerschap

groetjes van sheetal
 
Hoi Janne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als er geen directe noodzaak is om de verstandskiezen te laten trekken zou ik het uitstellen tot na de zwangerschap. De ingreep op zich kan geen kwaad (verdoving mag ook) maar je kunt naderhand geen pijnmedicatie (alleen paracetamol maar verder niets) nemen en mijn ervaring is dat je die wel degelijk nodig hebt.
Succes!
 
Ik zou het idd uitstellen als het kan. Ik heb zelf met 24 wk een wortelkanaalbehandeling gehad....pijnstilling naderhand mag idd alleen met paracetamol! Daar had ik dus echt niet genoeg aan! Bovendien schijnt de tandarts het ook niet te doen tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap. (heb ik me laten vertellen hoor.)
Maar ja, als je nu veel pijn hebt....

Succes ermee.

 
Ik zou het idd uitstellen als het kan. Ik heb zelf met 24 wk een wortelkanaalbehandeling gehad....pijnstilling naderhand mag idd alleen met paracetamol! Daar had ik dus echt niet genoeg aan! Bovendien schijnt de tandarts het ook niet te doen tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap. (heb ik me laten vertellen hoor.)
Maar ja, als je nu veel pijn hebt....

Succes ermee.

 
hoi,
ik had het probleem ook bij me 2de zwangerschap.bij zat er ook een bacterie bij,maar moest wachten,omdat je eerste 11 weken de ontwikkeling van het kind plaats vind en iets wat gevaarlijk kan zijn dat je een ontsteking kan oplopen.
ik moest zo lang mogelijk zien uit te houden.na 13 weken heeft hij mijn kies eruit gehaald,kon mooi aan de ab kuur en moest elke dag komen spoelen want kreeg idd een ontsteking.
het gaat niet om de verdoving die mag je gewoon hebben dat is ook iets plaatselijk.maar een ontsteking zit in je bloed.
dus wel aangeven bij je tandarts.
gr marjan
 
Allemaal bedankt voor de felicitaties en de reacties!

Ik heb met m'n tandarts overlegd en het is inderdaad beter om het zo lang mogelijk uit te stellen. In de eerste 3 maanden kan het schadelijk, daarna kan het op zich wel, maar als het niet hoeft dan doen ze het liever niet.

Ben ik daar dan wel weer mooi onderuit gekomen ;)
 
Allemaal bedankt voor de felicitaties en de reacties!

Ik heb met m'n tandarts overlegd en het is inderdaad beter om het zo lang mogelijk uit te stellen. In de eerste 3 maanden kan het schadelijk, daarna kan het op zich wel, maar als het niet hoeft dan doen ze het liever niet.

Ben ik daar dan wel weer mooi onderuit gekomen ;)
 
Terug
Bovenaan