Zwanger en kaneel??!!

Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels bijna 8 weken zwanger en ik heb gehoord dat je geen kaneel mag eten. Nu eet ik wel eens sultana appel/kaneel (als er weer zo'n golf misselijkheid aan komt), maar mag ik dit dan niet eten? Ook zou ik het jammer vinden als ik mijn sinaasappel-kaneel-thee niet meer mocht.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes

hi,
ja je mag best kaneel eten tijdens je zwangerschap. kaneel is pas slecht wanneer je er meer dan 500gr. van eet. en volgens mij zit er nergens zoveel kaneel in.
zo zijn er meer dingen die zogenaamd slecht voor je zijn tijdens de zwangerschap. je moet het gewoon een beetje luchtig nemen, wel gezond en zo maar ga je  niet te druk maken.  
dus blijf gewoon genieten van de dingen die je nu eet.
gr nimfje (28w)

Toen ik mijn vk ernaar vroeg (ik raakte zwanger vlak voor Sinterklaas met pepernoten en al!) moest ze lachen. Inderdaad, je moet geen hele doosjes kaneelpoeder naar binnenwerken-maar welke gek vindt dat lekker???- maar ik kon me ruim te goed doen aan de pepernoten en speculaas zonder me zorgen te hoeven maken.
Geniet van je Sultana's als ze je door je misselijkheid heen helpen! Nog even doorbijten en dan neemt dat af!

Kaskes (31 wkn 1 dg)

Kaneel kun je gewoon eten hoor, :) Waar je wel op moet letten is:
geen kaas van rauwe melk, (op brie moet bijvoorbeeld staan dat het van gepasteuriseerde melk is)
fruit en groenten wassen voordat je het eet
kattenbak niet verschonen
geen rauw vlees eten, (gaat vooral om maaltijd-vlees, filet americain, enz)

Terug
Bovenaan