zwanger en katten

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Zijn er nog  mensen die zwanger willen worden of al een baby hebben en ook katten hebben in huis.
Ik heb gehoord dat het eigenlijk best wel gevaarlijk is als een kattenhaar in de baby zijn mond terecht komt.
Ik heb namelijk 4 katten in huis.   Ik  stofzuig om  de dag, maar toch is het niet mogelijk je huis 'haarvrij' te houden.  
Jullie ervaring?

Groetjes,

Hai

het is niet gevaarlijk hoor. Het is alleen maar goed want er is bewezen
dat je kindje ninder allergies kan zijn voor huisdieren als je die hebt.

Heb er zelf ook 1 en dat gaat hardstikke goed. Ik had hem al 11 jaar toen de baby werd geboren.

Ik zou alleen dat even elke dag stofzuigen en de katten niet boven in de slaapkamers doen.

Bij mij mag hij alleen beneden en buiten niet naar boven.

Succes.

Wen

Hoi,

Wij zijn ook aan het proberen zwanger te raken en wij hebben 3 katjes thuis. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, voorwaarden zijn wel dat je het huis goed schoon houdt en dat je vanaf het proberen totdat het kindje geboren is absoluut geen kattebakken verschoont. In de ontlasting van katten kan toxoplasme zitten, een bacterie die je niet mag inademen, want die kan gevaarlijk zijn voor een ongeboren kind.

Ik hoop dat ik je hiermee wat verder geholpen heb.

Groetjes Jenny

HOI HOI,

Ik wil toch even reageren op je vraag,wij hadden namelijk 2 katten in huis(al 5 jaar)toen ik zwanger was.
Onze dochter is super allergisch voor katten en heeft er voor in het ziekenhuis gelegen 1,5 week,ze was toen 5mnd oud.
Onze kinderarts heeft toen gezegt dat het idd niet voor de volle 100% is bewezen dat het goed is om huisdieren te hebben,kinderen  kunnen tot hun 4de levensjaar nog versillende allegieen opbouwen(dit week ik omdat ik er toevallig deze week nog ben geweest,en er weer een bloed test is gedaan bij onze dochter.
Nu wil ik niet zeggen dat het bij iedereen zo is,maar hou er rekening mee dat de katten er mogelijk uit moeten,maar dat heb je voor de volle 100% over voor je kind.
Het is echt niet leuk om je kind zo moeten te zien lijden aan eczeem of astma.
(en de huidschilvers van dieren blijven nog heel lang in huis,ondanks je elke dag alles schoon maakt)
Nou in ieder geval is het met onze dochter nu redelijk onder controle gelukkig.
En ik hoop dat niemand het zo hoeft mee te maken
Maar geniet lekker van de katten en maak je er niet te druk om.

dikke x sabje(ronde 4 tweede kindje,25 jaar)

Hoi mede-kat!

Wij hebben 2 katten, inmiddels 1 zoon (van bijna 3)  en een dochter onderweg (ben 21 weken zwanger). De combinatie is goed te doen. Gewoon regelmatig stofzuigen, katten bij de box, kinderwagen en kinderkamer uit de buurt houden. Ik weet niet of ze bij jullie op de slaapkamers mogen komen, maar als dat wel zo is kun je ze dat het beste nu al gaan verbieden. Zo brengen ze het verbod niet in verband met de baby. Toen ik zwanger was van onze zoon vonden de katten het allemaal geweldig. Toen hij eenmaal geboren was, was dit over. Ze moesten niks van hem weten. Wij hebben traphekjes naar gang en keuken. Zo zijn er in huis kindvrije zones voor de katten. En nooit, maar dan ook nooit je baby alleen laten met de katten! Hoe lief ze er ook voor lijken te zijn. Je weet nooit wat je kat of kind ineens kan doen waardoor er toch wat mis gaat.

Succes met zwanger worden!
Groetjes, Kat (juni 2006 forum)

Terug
Bovenaan