zwanger en klussen

Hallo mommas

Ik krijg wat last van vervroegde nesteldrang haha....
Ik zou zo graag beginnen met de kinderkamer verven enzo. We hebben ook op zolder nog wat verfwerkzaamheden en ik vind dat heerlijk.
Nu lees je overal dat je wel mag klussen alleen met verf op waterbasis. Nu is de verf die wij willen net niet op waterbasis verkrijgbaar.
Bij navraag bij de VK vertelde die dat je het beter niet kunt doen (ook niet met verf op waterbasis) omdat er stoffen in zitten die hersenbeschadiging bij het kindje kan veroorzaken.
Hoe doen jullie het?? Doet manlief alle kluswerkzaamheden? Of klussen jullie stiekem toch zelf??

ben erg benieuwd naar de reactioes....

Groetjes
Go

hoi go,

ik ga straks gewoon de muur verven op waterbasis.
bij de eerste zaten we midden in een verbouwing van ons nieuwe huis.
toen heb ik ook staan stucen en verven. (wel waterbasis hoor)

misschien dat je een mondkapje op kan doen, voor extra beveiliging.

succes!

hoi hoi!

wij ziten nog in een verbouwing, en sinds we weten dat ik zwanger ben, gebruik ik verf op waterbasis.
ik schilder wel met de ramen en balkondeur open! dus het ventileert behoorlijk!

ik schilder een half uurtje en ga dan lekker ff niksen beneden. ben ik ook gelijk uit de lucht. a;l moet ik zeggen dat de verf op waterbasis nauwelijks een luchtje heeft.

met mate schilderen en goed ventileren.
dat doe ik in ieder geval!

veel klusplezier!

oja..
en hoe zou dat dan gaan als vriendlief schildert met verf op terpentinebasis en jij zit 's avonds bijvoorbeeld ook in die kamer... dat lijkt me veel ongezonder dan dat je zelf verft met verf op waterbasis!

Ja maar  waarmee moet je dan je kamertje schilderen? Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt of je nou zelf schilderd of dat je door een pas-geschilderd kamertje rond loopt...een mondkapje is misschien een goed idee? heb ik bij de vorige ook gebruikt. Maar toen moesten we een houten vloer lakken  

ALs je zelf aan het schilderen bent zit je de hele tijd in die lucht, en zit je er ook veel dichter op. Ik zou het echt niet doen. Zeker als het niet op waterbasis is. Vanuit mijn studie weet ik wat verflucht met volwassen kerels kan doen. (zelfde effect als alcohol) Laat staan wat het met je nog niet eens geboren kindje doet.

Vanwege mijn rug kan ik momenteel ook helemaal niet klussen. Dus mijn lieve man staat er helemaal alleen voor helaas.

Terug
Bovenaan