zwanger en klussen

Hallo mommas

Ik krijg wat last van vervroegde nesteldrang haha....
Ik zou zo graag beginnen met de kinderkamer verven enzo. We hebben ook op zolder nog wat verfwerkzaamheden en ik vind dat heerlijk.
Nu lees je overal dat je wel mag klussen alleen met verf op waterbasis. Nu is de verf die wij willen net niet op waterbasis verkrijgbaar.
Bij navraag bij de VK vertelde die dat je het beter niet kunt doen (ook niet met verf op waterbasis) omdat er stoffen in zitten die hersenbeschadiging bij het kindje kan veroorzaken.
Hoe doen jullie het?? Doet manlief alle kluswerkzaamheden? Of klussen jullie stiekem toch zelf??

ben erg benieuwd naar de reactioes....

Groetjes
Go

He Go

Ik heb altijd geschilderd met verf op waterbasis, daar ben ik wel pas mee begonnen toen ik al over de 20 weken was.
Maar goed als je een kastje ofzo wilt schilderen zet je die toch gewoon buiten...
Dan adem je echt niet zoveel in denk ik.
Het indrogen van de verf is erger, die geur blijft zo in je huis hangen.
Misschien dat je bij je ouders of schoonouders kan klussen...(als het gaat om meubilair dan he)
Dan zal t wel meevallen denk ik hoor.
x Femke

Hoi hoi,
Mijn vk vond het prima dat ik op waterbasis verfde hoor. Wij zijn nog druk bezig in ons nieuwe huis en ik was al aan het schilderen op terpetine basis een vriend van ons die schilder is attendeerde ons erop toen ik net zwanger was dat dat niet meer mocht dus toen heb ik alles nieuw gekocht (duur grapje!) en op waterbasis. Dit mag wel maar idd goed luchten in huis. Evt. een mondkapje voor. Er is zoveel niet goed, klinkt raar maar vroeger wisten ze ook nergens van en wij zijn toch ook gezond? Volgens mij rookte mijn moeder gewoon toen ze van mij zwanger was en verven deed ze ook. Ze at ook smeerworst enzo en nu mag er ineens niets meer! Elke zwangerschap veranderd er wel iets begreep ik van een collega dussss... wil niet zeggen dat je niet voorzichtig moet zijn maar als jij wilt klussen kan dat gewoon hoor!

Groetjes!

Ik sta ook gewoon te klussen en de grondverf is niet echt op waterbasis. Maar goed, goed luchten, en ik sta maximaal 10 minuten want daarna moet het toch weer drogen!

mooi weer spelen voor de buitenwereld, anders wordt je zo veroordeeld. het is blijkbaar in de mode om je ongezouten mening te geven aan een zwangere. dus ik doe net alsof ik heel braaf niks doe en dat manlief lekker aan het klussen isheb je ook geen gezeik. maar ik moet er wel bij zeggen dat ik wel oppas met wat ik doe. als mijn lichaam ook maar één signaal afgeeft van stoppen dan doe ik het ook.   met schilderen gewoon zorgen dat je in een goed geventileerde ruimte staat.

liefs,

Terug
Bovenaan