zwanger en koemelkallergie

A

Anoniem

Guest
Beste aanstaande mama's

Ik ben reeds mama en verwacht nu over 6 weken ons tweede kindje. ons eerste kindje heeft ernstige koemelkallergie en heeft hier zijn eerste levensjaar flink wat problemen mee gehad. ( omdat we toen nog niet wisten wat er aan de hand was)Vaaaaak  en langdurend ziek, luchtwegen problemen, exceem, onrustig gedrag, twee ziekenhuis opnamens enz    We zijn nu inmiddels twee jaar verder en hebben inmiddels flink wat ervaring gekregen met de allergie voor koemelk.Onze zoon is nu inmiddels op een koemelkvij dieet en het gaat nu uitstekend met hem.Omdat deze allergie bij hem erfelijk is is de kans dat dit kindje het ook heeft   70 % Daarom wil ik graag voorbereid zijn en doe er allles aan om de  kans op  zo laag mogelijk te houden.

Ik wil heel graag in contact komen met mama's die al tijdens hun zwangerschap op een koemelkvrij dieet  zijn gegaan  om zo de kans op  koemelk ALLERGIE  te verkleinen. en of dit gebaat heeft of juist helemaal niet.En natuurlijk alle tips en adviezen zijn welkom.

een mama

Hoi, was benieuwd of jij weet of de kans dat ons kindje koemelkallergie heeft groter is omdat ik het als kind gehad heb? Vandaag de dag drink ik nog steeds geen melk omdat ik het heel erg vies (sorry) vind maar eet wel kaas bv. Als je tips hebt? Kan ik nu tijdens mijn zwangerschap iets doen, of niet doen...?

Alvast dank en Liefs S. (10 wkn - 3 dgn)

Hoi,
Mijn tweede kindje had ook een koemelkallergie. Met twee maanden zat ze onder de eczeem die zo jeukte dat ze stopte met groeien. Al haar energie ging in het krabben zitten. Altijd sokjes over haar handjes. Mijn man is ook voor van alles allergisch, dus ik ben zelf op onderzoek uit gegaan waar mijn dochter allergisch voor was (wasverzachter, wasmiddel, stof). Van doktoren/consultatiebureau kreeg ik weinig hulp. Uiteindelijk op soyamelk overgestapt en binnen twee weken begon de eczeem te verdwijnen om uiteindelijk totaal weg te blijven. Ik heb mijn dochter twee jaar totaal niet in aanraking laten komen met koemelk. Nu krijgt ze af en toe een fristie of zo en dat gaat goed.
Ben nu net van mijn derde bevallen. Tijdens de zwangerschap werd ik in de eerste weken al zo misselijk van melk dat ik die totaal uit mijn dieet heb geschrapt. Ik dacht, als mijn lijf daar zo op reageert, zal het niet veel goeds doen. Weet nog niet hoe mijn jongste zich gaat ontwikkelen. Borstvoeding lukt nooit bij mij, dus ben ik (na het mislukken) meteen met hypo-allergene melk begonnen. Tot nu toe gaat dat goed, maarja mijn zoontje is ook pas 12 dagen oud.
Ik hou je op de hoogte als er iets veranderd.
Groetjes Ivy

Hallo,

Ook ik ben een moeder van een zoon met een ernstige koemelk allergie. Inmiddels is hij net 4 jaar oud, en er nog steeds niet vanaf. Het lijkt alleen maar erger te worden, hij heeft naast de koemelk allergie  ook een kippen-ei, pinda, noten en sesamzaad allergie. Verders heeft  hij astma,  eczeem, hooikoorts en is allergisch voor dieren en huistofmijt. We hebben een hele doos vol met pufjes  en nood medicatie voor als hij verkeerd voedsel heeft binnen gekregen. Hij heeft dus niet zomaar een  allergie, maar het is voor hem echt levensbedreigend !!!  Hij is onze tweede zoon, onze oudste heeft nergens last van. Onze derde zoon, ging gelijk na de geboorte op de Nutramigen (omdat borstvoeding bij de oudste twee ook niet lukte), en volgde een jaar lang een koemelk vrij dieët en kreeg nog 2 jaar lang geen kippen-ei, pinda,noten en sesamzaad toegediend. Uit eindelijk heeft hij het gelukkig niet. Vorige week is onze vierde zoon geboren, en hij ging gelijk na de geboorte op de hypo-allergene melk, Nutramigen (waar alleen onze tweede zoon tegen kon) was niet nodig omdat onze derde zoon dus geen allergie bleek te hebben. Helaas worden w.s. onze vermoedens bevestigd en heeft ook hij een koemelk allergie, hij kan de hypo-allergene melk niet verdragen en zit sinds vandaag op de Nutramigen. En het lijkt te helpen, voor hoever je het kan zeggen, hij heeft iniedergeval niet gespuugd en darmkrampen had hij haast niet. Ben dus erg benieuwd naar wat dit in gaat eindigen............ gaat het uiteindelijk over, of komt er net zoals zijn broer nog meer bij. We zullen het zien........

Ik heb toen ik zwanger was van mijn derde geprobeerd om een dieet te volgen, daarbij ben ik uitgegaan van de allergieën die mijn tweede zoon had, nam dus geen melk, pinda's enz....... dit was niet vol te houden. Je komt gewoon voedingstoffen te kort enz. Het is trouwens ook nooit bewezen dat het zou helpen, maar ik dacht baat het niet dan schaad het niet. Bij  mijn laatste zwangerschap heb ik dus  ook geen dieet gevolgd.  

Maar laat je goed voorlicht, en zoek informatie op bijv. op internet.

Veel succes !!

Groetjes Mariska.

quote: toulouse reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-03-2006 10:02:10'));

Hoi, was benieuwd of jij weet of de kans dat ons kindje koemelkallergie heeft groter is omdat ik het als kind gehad heb? Vandaag de dag drink ik nog steeds geen melk omdat ik het heel erg vies (sorry) vind maar eet wel kaas bv. Als je tips hebt? Kan ik nu tijdens mijn zwangerschap iets doen, of niet doen...?

Alvast dank en Liefs S. (10 wkn - 3 dgn)

Hoi.
Als je zelf ook een erfelijke vorm   van koemelk allergie hebt dan is de kans zoiezo groot. maar dat zou je aan je huisarts kunnen vragen hoe groot precies. Daarnaast vraag je of je wat kan doen om te voorkomen. Nu is het zo dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen dat wanneer de moeder vanaf de laatste 2 maanden van haar zwangerschap en tijdens de borstvoedingsperiode een koemelk vrij dieet volgt dat dit de kans op zou verkleinen. Maar natuurartsen adviseren het wel. en ik geloof er ook wel in. nl de kindje wordt heel puur geboren en heeft weinig weerstand. als je hem dan gelijk blootstelt aan allergenen zoals koemelk dan vind ik dat heftig. doe je dit na 6 maanden dan kan z'on kindje wat meer hebben., denk ik. maar een koelmelk vrij dieet houd niet alleen in dat je geen melk meer drinkt maar ook alles waar melk in zit verwerkt. Maar je kan evt een lijst opvragen bij het voedingscentrum met melkvrije artikelen.daarnaast moet je wel zorgen dat genoeg vervangende producten binnen krijgt zoals soya en calcium enz

gr een mama

Hoi,

Ik ben zelf 31 weken zwanger van mijn eerste kindje en heb zelf onder
andere een koemelkallergie. Ik ben daar nooit overheen gegroeid, ze
zijn er ook pas achter gekomen toen ik 6 jaar was. Ik eet wel soms kaas
en tegen biogarde kan ik wel tegen.

Om te voorkomen dat mijn kindje er al vroeg mee in aanraking komt en er
misschien allergisch voor is ga ik af op het advies van mijn homeopaat.

Mijn homeopaat heeft mij aangeraden om vanaf 4 weken van te voren, tot
doorlopend tijdens de borstvoeding er beter op te letten dat ik geen
melk binnen krijg. Dit zou dan ook voor de baby gelden. Ook heeft hij
een middeltje (ik weet alleen de naam nog niet, kan ik wel even
navragen als je dat prettig vind) dat alle dingen afvangt die ik eet
waar ik niet tegen kan zodat het niet bij de baby komt. Dat ga ik dan
ook proberen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij mij geen onzin
dingen verkoopt, dus wel zullen eens zien. Ook wil ik tijdens mijn
borstvoedingsperiode goed op mijn dieet letten. Ik denk echt dat dat
zal helpen.

Vaak kun je in het alternatieve circuit ook veel vroeger bij een kind
vaststellen of het ergens allergisch voor is. Misschien is dat ook een