Zwanger en Koorts

Ik ben 5 weken zwanger en heb het weekend koorts gehad door een keelontsteking. Normaal heb ik niet zo gauw koorts, dus schrok ik erg toen ik 39 graden koorts bleek te hebben. Vanochtend gelukkig koortsvrij, maar maak me wel heel erg zorgen. Ik las namelijk dat grote temperatuurverschillen slecht zijn in het begin van de zwangerschap. Hopelijk heeft iemand dit ook gehad en word ik een beetje gerust gesteld door jullie ervaringen..... :)
 
Volgens mij maakt het niks uit hoor. Je baarmoeder is zo afgesloten dat het kindje veilig zit. Het regelt de temperatuur van het vruchtwater zelf. Mijn vk zei altijd dat griep echt helemaal niet erg is. Laat je dus gerust stellen... het kan geen kwaad!
 
Dank je wel, mamaSam en Bloempje27. Doet me goed om te horen.. Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter en ik kan ik me weer concentreren op al het positieve!

x
 
Het is alweer een verjaard topic, maar vond het niet nodig om een nieuw topic aan te maken over hetzelfde onderwerp:
Ik ben nu 7w2d zwanger en heb normaal gesproken nooit last van koorts. Nu is er natuurlijk nog steeds een epidemie aan de gang en ben ik al sinds de start ervan vitamine C aan het slikken en veel te vaak mijn handen aan het wassen, omdat ik weet dat ik nu in theorie vatbaarder ben.
Deze week slecht geslapen, minder oplettend mijn handen gewassen en me niet goed voelen heeft uiteindelijk geresulteerd in keelpijn sinds gister en bij temperaturen vanochtend inderdaad: verhoging.
Ik maak me nog niet veel zorgen, maar bel zo wel even de ha om die op de hoogte te stellen.
Heeft iemand van jullie ook te maken gehad met koorts of verhoging? 
 
Terug
Bovenaan